Pred sedemdesiatimi rokmi sa zrodila jedna z ikon socializmu. Obdivovali ju dokonca aj Američania.
Len málokto si dnes spomenie, že Praga vyrábala aj motocykle. Česi ale nezabudli.
Reinkarnovaná česká automobilka zostrojila novinku na základe troch princípov: ľahkosť, uhlíkové vlákna a zážihový motor.
Českému výrobcovi hyperšportov Praga sa podaril husársky kúsok.
Počas rokov spolužitia Čechov a Slovákov v spoločnom štáte sa prudko rozvíjal aj automobilový priemysel. V časoch socializmu síce strácal krok so západnou konkurenciou, no napriek tomu vzniklo viacero jedinečných produktov.
Len dva týždne po prvých informáciách o cestnej verzii radikálneho superšportu Praga R1R ukázala spoločnosť Praga Cars svoje dielo v plnej paráde. Autori tvrdia, že táto „beštia“ zrýchľuje na stovku rovnako rýchlo ako Bugatti Veyron.
Tri roky od reinkarnácie slávnej českej značky Praga, ale len v podobe okruhového špeciálu R1, prichádza konečne verzia homologovaná na jazdu v bežnej premávke. Jazdiť by mala ako Veyron.
S Poľskom má Slovensko dlhšiu hranicou ako s Českom, Rakúskom a Ukrajinou dohromady. A predsa sme trochu zvláštni susedia.