Aj pred pádom železnej opony sa k nám dovážali autá zo Západu. Neboli však zďaleka pre každého.
Po prvých 10 mesiacoch sú medzi 15 top autami na Slovensku len modely Škoda, Hyundai, Kia a Toyota. S jedinou výnimkou - Daciou Duster na 10. priečke.
Ruskí politici sa síce tešia z obnovy automobilového trhu, ale zabúdajú spomenúť, že po odchode všetkých renomovaných automobilových značiek sa stáva ruský trh čoraz viac čínskym.
Európsky automobilový trh rástol už štrnásty mesiac po sebe. Postarali sa o to veľké trhy, no Nemecko stagnovalo.
Protiruské sankcie si vyberajú svoju daň. Ruská ekonomika slabne tak ako jej mena. Cítiť to aj na rastúcich cenách áut.
Módny agentúrny predaj áut vyvoláva v sieti predajcov obavy. Plánuje ho aj česká Škoda. Z dílerov urobí „agentov“.
Európa zatiaľ nemá šancu vyrábať lacnejšie elektromobily ako Čína. Čo sa musí zmeniť?
Na českom trhu dominuje Škoda a Hyundai. Medzi 15 najpredávanejšími autami nie je ani jedno francúzske.
Za prvý polrok sa na Slovensku predalo viac ako tisíc elektrických áut, no medzi najpredávanejšími je len zopár značiek.
Rebríček najpredávanejších áut na Slovensku v tomto roku ovláda triumvirát v zložení Škoda, Hyundai a Kia.
Nie každý uvažuje pri kúpe nového auta nad tým, že ho bude o niekoľko rokov predávať, no väčšinou sa tak stane.
Po čipovej kríze chytajú výrobcovia áut v Európe druhý dych. Linky bežia oveľa hladšie.
Najpredávanejším SUV na Slovensku je opäť Kia Sportage. Z trónu zosadila Hyundai Tucson.
ĽUBOŠ PAVELKA: Do popredia sa čoraz viac dostávajú hlasy o potrebe zavedenia obchodných ciel na čínske autá, ktorých predaj vzhľadom na pomer ceny a vybavenia áut stúpa aj u nás.
V Európe sa predaj Renaultu za prvý polrok zvýšil o 21 percent na 501 985 kusov, čím sa francúzska značka stala dvojkou na európskom trhu.
V Rusku sa začali presadzovať čínske značky.
Mohli by sme sa dočkať poklesu cien nových áut? Podľa švajčiarskej UBS Asset Management je to možné.
Mitsubishi sa už dlhšie nedarí v Európe a situácia v Číne je pre japonskú automobilku ešte horšia.
Dostupnosť nových áut sa zvyšuje vďaka zlepšeniu situácie v dodávateľskom reťazci. Zároveň rastie aj ponuka výrobcov, ktorí predstavujú nové elektrické modely.
Predaj áut v Európe stúpa. Darí sa všetkým s výnimkou Hondy, Jaguaru, Mitsubishi a Fordu.