Brutálny rast cien a nedostatok áut v Rusku vedú k „exotickému fenoménu“. Rusi menia svoje „jazdenky“ za nehnuteľnosti.
Rusko je jadrovou mocnosťou, ale aj automobilovým pravekom. Bez pomoci Západu dokáže udržať len výrobu áut z čias socializmu.
Zastavenie dovozu, predaja a výroby áut v Rusku bude bolieť nielen Rusov, ale aj automobilových výrobcov na Západe.
Ruská reakcia na západné sankcie nenechala na seba dlho čakať.
Praktické kombi vypadávajú z cenníkov jeden za druhým Dôvodom je nezáujem zákazníkov. A bude horšie.
Naoko vyzerá všetko ako pred týždňom. Nestabilita rubľa po vojenskej invázii Ruska na Ukrajine však už stihla otriasť tamojším trhom.
V roku 2027 by malo vo svete jazdiť približne 57 miliónov hybridných a elektrických áut.
V predaji áut sme medziročne rástli najviac z EÚ. Optimizmus by bol však predčasný.
Väčšina z nás na autách vždy prerobí. Nemusí to tak ale byť.
Minulý rok zaznamenalo Nemecko najnižší počet predaných áut od znovuzjednotenia krajiny v roku 1990, a to 2,6 milióna.
Americký výrobca elektromobilov si stále drží náskok pre zvyškom sveta. A je gigantický.
Január tohto roku bol podľa združenia ACEA z hľadiska registrácií nových áut v EÚ najhorším januárom v histórii.
Najpredávanejším renaultom nebolo minulý rok na Slovensku Clio, ale dodávka Master. Tento rok dorazí aj nové SUV Austral. Dacia zas predstaví úžitkový Spring.
Vyzerá to tak, že Nórsko bude prvou krajinou, kde obyvatelia „odpískajú“ autá so spaľovacími motormi.
Tešiť sa môžeme na facelift Karoqu, exkluzívnu Fabiu Monte Carlo a aj ostrú RS verziu Enyaqu.
Oproti roku 2019 poklesol predaj Octavie takmer o 40 percent a odrazilo sa to aj na jej postavení v rebríčku najpredávanejších áut.
Vlani sa predalo ešte o 1,7 % menej áut ako v roku 2020. Darilo sa však Dacii, Kii, Hyundaiu či Toyote. Pozrite si rebríček modelov.
Medzi desiatimi najpredávanejšími modelmi v roku 2021 sú až štyri Lady. Druhou najsilnejšou značkou v Rusku je Hyundai.
Čierny scenár sa naplnil. Registrácie áut v Európe boli vlani ešte nižšie ako v kovidovom roku 2020. Darilo sa len ázijským značkám.
Český trh sa minulý rok vyvíjal svojsky - záujem o elektromobily klesol, o hybridy výrazne stúpol a na popularite strácalo aj CNG.