Nové clá na čínske elektromobily by mali platiť najbližších 5 rokov, no rokovania by mali ďalej pokračovať v snahe nájsť obojstranne prijateľnejší konsenzus.
Omoda 5 je dobre vybavené SUV s automatom a 1,6-litrovým motorom, ktoré kúpite za cenu priemerne vybavenej Škody Scala.
Zavedenie vysokých ciel na dovoz elektromobilov do Kanady tvrdo zasiahne Teslu, ktorá ich do tejto krajiny z Číny exportovala najviac.
Tesla vyrába Model 3 v Šanghaji a preto sa naň vzťahujú aj zvýšené clá, ktoré zaviedla na "čínske" autá Európska únia.
BYD má recept ako sa vyhnúť odporu USA voči čínskym autám.
Spoločnosť SAIC Motor Corp. uviedla, že plánuje vyrábať vozidlá, vrátane elektromobilov a dodávok, pre značku MG v Európe.
Starší Američania čínske autá odmietajú aj kvôli politike, mladší s nimi problém nemajú.
BYD chce do Európy priviezť luxusné SUV, ktoré dokáže plávať, otáčať sa na mieste a cenou konkuruje Mercedesu triedy G. Druhou novinkou bude konkurent Defenderu.
Jazdené a nové autá podliehajúce sankciám (starším a novozavedeným spolu) tvorili až 80 % predajov áut v regióne.
Čínsky koncern Chery plánuje uviesť v Európe hneď tri svoje značky. Predávať chce elektromobily aj spaľovacie autá a plánuje aj európsku továreň.
Čínsky BYD plánuje v budúcom roku nielen výrazné rozšírenie predaja v Európe, ale aj stavbu nových tovární.