Reklamáciou klienta sa bude zaoberať nové špecializované pracovisko.
Pozrite si 13 najdôležitejších otázok a odpovedí o reklamácií a vracaní tovaru. Na najčastejšie otázky odpovedá Katarína Kasalová z advokátskej kancelárie act MPH.advocates.
Kedy možno darček vrátiť, aké sú podmienky reklamácie a čo robiť, ak vám obchod nechce vrátiť peniaze?
Americká Tesla sa opäť zviditeľnila v negatívnom svetle. Sťažnosti majiteľov ohľadom dojazdu zametala pod koberec.
Čo musí obsahovať zmluva o zájazde? Je možné reklamovať aj stratu radosti z dovolenky? Tu sú odpovede.
Požiare na Rodose, Korfu ale aj v Chorvátsku zničili pobyt mnohým dovolenkárom. Na čo máte právo pri predčasnom ukončení dovolenky?
O úskaliach nákupu cez internet a o rizikových e-shopoch hovoríme v relácii Ide o peniaze s Juditou Šenkárovou zo Slovenskej obchodnej inšpekcie.
Zistili ste, že niektorý z vianočných darčekov je poškodený? Reklamujte ho. Slovenská obchodná inšpekcia radí (SOI), ako uplatniť reklamáciu.
Nie ste povinní uviesť dôkazy, ale môžu pri reklamácii pomôcť. Poslúžia fotografie, písomné vyjadrenia, záznamy či výpovede svedkov, hovorí právnička JUDr. Barbora Lord.
Zákon o zájazdoch prikazuje cestovnej kancelárii nahradiť vám škody, ktoré vzniknú porušením zmluvy o zájazde. Kedy tak musí urobiť?
Neboli ste spokojní s objednaným zájazdom? Musí vám cestovná kancelária vrátiť peniaze? Prečítajte si, čo radí Slovenská obchodná inšpekcia.
Zlá úroveň hotela, slabý výber jedla, ďaleko na pláž, aj toto dokáže pokaziť dovolenku. Ak máte podobné zážitky, nebojte sa uplatniť si právo na reklamáciu.
V prípade zistenia chyby výrobku je potrebné uplatniť reklamáciu bezodkladne, a to u predávajúceho alebo u určenej osoby.
Bezdôvodné vrátenie tovaru, ktorý ste kúpili v kamennom obchode, je čisto o dobrej vôli predajcu. Zákon však stanovuje, kedy od zmluvy nie je možné odstúpiť.
Aj tovar kúpený v kamennom obchode možno vrátiť. Obchodníkovi to však neprikazuje zákon. Ak takúto možnosť zákazníkom ponúka, ide o jeho dobrú vôľu.
Začínajú sa výpredaje, začínajú sa vianočné nákupy. Ale čo ak kúpite niečo, čo vám nesedí, príde poškodené, alebo sa pokazí? Aké práva máte pri vrátení tovaru a pri jeho reklamácii?
Kedy je možné vrátiť tovar do kamennej predajne? Ako postupovať pri reklamácii služby? Čo ak bola predajňa zrušená? A ako dlho by malo trvať vybavenie reklamácie?
Od roku 2014 platí zákon, ktorý upravuje predaj tovaru a služieb v e-shopoch. Okrem iného stanovuje aj podmienky, za ktorých možno odstúpiť od zmluvy.
Našli ste si pod stromčekom nevhodný darček? Prípadne tovar nezodpovedá požadovanej kvalite alebo vám nesedí veľkosť?
Čo zahŕňa cena zájazdu? Cena musí obsahovať cenu jednotlivých služieb cestovného ruchu, ktoré tvoria zájazd, vrátane daní, všetkých nákladov a poplatkov.