Dnes to možno pôsobí úsmevne, ale pre 50 rokmi išlo o veľký pokrok. A trochu vynútený.
Unikátnu Škodu 105S kúpil ten istý zberateľ zo Slovenska, ktorý len pár mesiacov pred tým zaplatil za Škodu 100 takmer 1,9 milióna českých korún.
Mala to byť len prechodná fáza pred nástupom nových moderných modelov s motorom vpredu. Nakoniec však musela modernizovaná „tisícka“ vydržať na linkách až 11 rokov.
ĽUBOŠ PAVELKA: Za veterány sa donedávna považovali iba autá vyrobené do 2. svetovej vojny. Situácia sa však mení a obchoduje sa už aj s autami z čias socializmu.
Škoda 100/110, ktorej výroba odštartovala v Mladej Boleslavi v auguste 1969, nebola zďaleka takou revolúciu ako Škoda 1000 MB. Nakoniec z nej však vzniklo viac ako milión kusov. A nerozlučne k nej patrí aj legendárne kupé 110 R.