Zabili filtere pevných častíc živosť trojvalcov TSI?
Do premiéry novej generácie Fabie je ešte ďaleko. Predbehne ju Kodiaq RS či vynovený Superb. No niečo už o nej vieme. Stáť bude na platforme MQB A0, nedostane naftové motory a posilní konektivitu.
Po prvej skici zverejňuje česká Škoda oficiálne fotografie modernizovanej Fabie. Vo výrobe ostane ešte dva roky. Spoliehať sa však bude už len na benzínové 3-valce.
Je to potvrdené. Modernizovaná Fabia dorazí na marcový autosalón v Ženeve. Počítať môže s novou maskou a LED svetlami. Osud dieselu je nejasný.
Svet zaostruje svoju pozornosť na emisie a spotrebu. Na Slovensku obľúbená Fabia dostala trojvalec, ktorý sľubuje nielen nízku spotrebu, ale aj zaujímavý výkon.
Nová generácia Fabie nielenže prišla o ostrú verziu RS, ale tento rok aj o posledný 4-valcový motor. A to tak v benzínovej, ako aj v dieselovej ponuke. Záplatou sa stane limitovaná séria Edition R5. Pod kapotou počíta s motorom 1,4 TSI.
Minulý týždeň zišla z výrobných liniek závodu Škody v Mladej Boleslavi štvormiliónta Fabia. Tento míľnik dosiahla po 22 rokoch produkcie. Po Octavii je druhým najpredávanejším modelom značky.
V Mladej Boleslavi zvažujú koniec výroby praktickejšej verzie Škody Fabia. Týkať sa to ale má až jej budúcej generácie. V ponuke ju zastúpi celkom iné auto.
Po nástupe novučičkého motora 1,0 TSI v modernizovanom Rapide, čaká podobná transplantácia aj menšiu Fabiu. Pritom s pôvodným motorom 1,2 TSI už vôbec nepočíta. Pod kapotou tak ostanú iba 3-valce. Zato s nižšou spotrebou.
Súčasná Škoda Fabia je na trhu od konca roku 2014. Až teraz však dostane moderný preplňovaný 3-valec, známy z Pola, Golfu či Octavie. Spotreba by mala ísť dole.
Nie, nebojte sa. Týka sa to len malých áut koncernu VW. V budúcnosti už naftové motory nedostanú. Diesel zmizne z Fabie, Pola či Audi A2.
Škoda Fabia nie je len malý hatchback alebo kombi segmentu B. Výrobca svojim zákazníkom ponúka aj možnosť výberu špeciálneho vzhľadu.
Nezávislý grafik Theo Chin sa pohral s víziou SUV na báze Fabie. S realitou nemusí mať nič spoločné. Terénna Fabia však určite príde. Už o dva roky.
Vrcholová výbava Laurin & Klement je dostupná pre Yeti, Octaviu a Superb. Pri Fabii sa s ňou neráta. Napriek tomu jeden exemplár vznikol. Dôvod? Tour de France.
Podobne ako pri Rapide Spaceback sa aj „terénna“ Fabia Combi líši od bežných verzií jedine exteriérovým paketom a výbavou. Zvýšený podvozok teda nečakajte.
Tretia generácia Fabie už nedostane ostrú verziu RS. Ako je známe, vystačiť si bude musieť so športovo ladenou edíciou Monte Carlo, ktorá sa predstaví v Ženeve. Viac koní pod kapotou teda nečakajte.
Tento rok oslávi Škoda 120. výročie od založenia spoločnosti Laurin & Klement v Mladej Boleslavi. Pri tejto príležitosti uvedie na trh limitované série Edition.
Najsledovanejšou novinkou Škody je v súčasnosti Superb tretej generácie, ktorý absolvuje premiéru už o mesiac v Prahe, no ešte pred ním dorazí do showroomov Fabia Combi. Škoda preto zverejnila rozsiahlu fotogalériu a všetky údaje.
V hlavnom výrobnom závode v Mladej Boleslavi odštartovala Škoda produkciu tretej generácie Fabie Combi. Na trh príde už v januári.
Tešíte sa na novú Fabiu RS? Zabudnite. Už dlhšie je známe, že s ňou mladoboleslavská automobilka v tretej generácii neráta. Zato chystá druhý diel extrémne úspešného príbehu s názvom Monte Carlo. Toto je vraj prvá oficiálna skica.