IGOR DANIŠ: Ak sa majú zvýšiť (narovnať) platy, tak nemôže platiť každému všade rovnako, ale podľa výsledkov. Niečo za niečo. Nie že mzdy sa zvýšia - a výsledky zostanú rovnaké.
IGOR DANIŠ: Musíme sa pýtať, či všetci učitelia na celom Slovensku by mali dostať pridané rovnako. Lebo nie všetci učitelia sú na tom zle.
Nevyhovuje im financovanie regionálneho či vysokého školstva.
Má symbolizovať prejav smútku nad financovaním slovenského školstva.
Hlava štátu uznala potrebu stabilizácie školstva a zároveň odborárov vyzvala ku kompromisu.
Odborári trvajú na požiadavke valorizácie tarifných platov všetkých zamestnancov školstva minimálne o desať percent.
IGOR DANIŠ: Otázok je veľa, k zmenám však musí dôjsť. Možno je lepšie skočiť do vody a plávať, ako sa len pripravovať a „skutek utek“.
Odborári vnímajú príspevok ako kompenzačný a trvajú naďalej na desaťpercentnom zvýšení tarifných platov pre všetkých zamestnancov školstva.
Šéf školských odborárov Pavel Ondek hovorí, že je pripravený vyjednať pre učiteľov väčšie zvýšenie platov, ako 6 percent za rok.
Ak ministerstvo školstva nepredloží zákon o zvyšovaní platov pedagogickým a odborným zamestnancov do 26. mája, takéto zvyšovanie platov bude ohrozené.
Školskí odborári sú nemilo prekvapený postojom ZMOS-u, ktorý tvrdí, že nemajú prostriedky na šesťpercentné navýšenie platov pre svojich zamestnancov v školstve.
Najväčšia nespokojnosť s platmi podľa predsedu Odborového zväzu pracovníkov školstva a vedy Pavla Ondeka pretrváva medzi začínajúcimi pedagógmi.
Školskí odborári nie sú úplne spokojní s mimoriadnymi odmenami, pretože ich nedostanú ich všetci školskí zamestnanci.