Rodičia sú obvinení z trestného činu ohrozovania mravnej výchovy mládeže.
Federálne ministerstvo školstva založil v roku 1979 prezident Jimmy Carter. Jeho úlohou je najmä finančne pomáhať chudobnejším a znevýhodneným žiakom, no aj ochrana ich práv.
Žiactvo a študentstvo nemá polročné prázdniny už tretí rok po sebe.
Minister školstva Tomáš Drucker odsudzuje politizáciu škôl, vyzýva na diskusiu.
Dohoda o lepšom finančnom ohodnotení zamestnancov školstva podľa rezortu naberá reálne kontúry.
OLIVER BAKOŠ: Čo ma v danom kontexte mrzí, je nevďačný osud prostoduchého študenta a hlúpa povrchná reakcia časti spoločnosti.
IGOR DANIŠ: V školstve sme za posledných 35 rokov zažili skutočne veľa bombastických sľubov a reforiem, ale často zostali len na polceste, či skôr stav zhoršili, ako zlepšili.
„Potrebujeme si naozaj povedať, že vzdelávanie je prioritou pre Slovensko,“ prízvukoval minister.
Po novom budú študenti sedieť za počítačom a vypĺňať odpovede tam.
Školy málo využívajú napríklad inštitút doučovania a sledovať by sa malo aj to, či deti naozaj v rámci povinného predprimárneho vzdelávania do škôlok aj chodia.
Platy učiteľov by do budúcna mohli byť prepojené s výsledkami vzdelávania. Zvyšovanie platov by sa previazalo na zásluhovosť.
OLIVER BAKOŠ: Sám od seba som vytvoril protestné hnutie, ktorého cieľom bolo zostať v minulom tisícročí, s tým, že do ďalšieho milénia nech si idú iba postmodernisti.
BRIGITA SCHMOGNEROVÁ: Je pravdou, že veľká trojka ratingových agentúr už zažila reputačné debakle, ale sotva by pre rating Slovenska riskovala svoju povesť.
So žiakmi vyspovedal zrejme najviac pamätníkov, politikov, športovcov, hercov a lekárov z Česka a zo Slovenska. Čo dali stretnutia nastupujúcej generácii?
Podľa KDH je uvedených desať percent zvýšenia platov len začiatok dlhej cesty.
IGOR DANIŠ: Ak sa majú zvýšiť (narovnať) platy, tak nemôže platiť každému všade rovnako, ale podľa výsledkov. Niečo za niečo. Nie že mzdy sa zvýšia - a výsledky zostanú rovnaké.
Školskí odborári zdôrazňujú pretrvávajúcu nespokojnosť s financovaním slovenského školstva.
Jednou z požiadaviek je zvýšenie tarifných platov všetkých zamestnancov školstva v rokoch 2025 a 2026 minimálne o desať percent.
Výskum OECD o zručnostiach dospelých ukazuje, že priemerná úroveň zručností dospelých sa v priebehu desaťročia významne zhoršila.
Nedostatky v riadení škôl podľa nej súvisia s tým, že riaditelia sú preťažení administratívnou prácou.