Na špičke medzi Slovákmi je bravčové, z celkovej spotreby naň pripadá 56 %, nasleduje kuracie - 34 %, hovädzie - 8 %, potom zverina - 1,7 %, baranie a kozie - 0,3 %.
Hoci už majú svoj vek, zákazníci ich stále chcú. Niektoré slovenské výrobky nestrácajú nič zo svojej obľúbenosti ani po dlhých rokoch na pultoch.
Potvrdil to aj posledný prieskum Potravinárskej komory Slovenska.
Na Slovensku máme mnoho kvalitných výrobkov od klobás až po jogurty. Nájsť ich bežne na pultoch však býva často sizyfovská úloha. Zmeniť to má nový marketingový fond.
PETER JAVŮREK: Keď niekto môže navrhovať zákony, neznamená to ešte, že aj musí.
Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK, podľa ktorého oproti minulému roku narástol počet ľudí nakupujúcich slovenské výrobky o štyri percentuálne body.
Prívlastok slovenský výrobok predáva. Zdá sa to podľa prieskumu, keď sa väčšina slovenských spotrebiteľov hlási k myšlienke nakupovať slovenské potraviny.
Európa sa topí v nadprodukcii mlieka, na pretlak výroby zareagovali mliekarne rozväzovaním kontraktov.
Kríza naučila ľudí lepšie hospodáriť s peniazmi, viac porovnávať kvalitu výrobkov. V porovnaní s minulosťou sa čoraz viac ľudí zaujíma o bezpečnosť potravín a spolu s ňou o ich pôvod.
Jedna z popredných čínskych stavebných firiem chce rozviť v obci Krajné neďaleko Myjavy unikátny slovenský patent.