Dlhá dovolenková cesta autom dá poriadne zabrať vašej peňaženke. Náklady na palivo sa však dajú znížiť, ak jazdíte úsporne.
Spotreba paliva sa podieľa na nákladoch na prevádzku a je sledovaná pre vplyv na životné prostredie.
Ceny pohonných hmôt síce mierne klesli, ale stále sú vysoké. Čo tak poobzerať sa po úspornom aute z druhej ruky?
Green NCAP sprísnila metodiku „zelených“ testov. Z desiatich testovaných áut má zatiaľ navrch elektromobil. Ale dokedy?
Vedeli ste, že na spotrebu má veľký vplyv aj nesprávne nastavená geometria, zle zatvorené viečko nádrže a výrazne ju ovplyvňujú aj otvorené okná?
Trápi vás vysoká cena palív? Môžete jazdiť menej, ekonomickejšie alebo si jednoducho kúpiť auto s nízkou spotrebou.
Nemecký autoklub si „posvietil“ na 27 elektrických áut. Zisťoval čo sľubujú a čo naozaj dokážu na ceste.
Každé nové auto bude musieť byť od roku 2021 vybavené „špiónom spotreby“. Nie, toto nie je vtip.
Američania odmietli hru na "papierové emisie“. A táto stratégia prináša výsledky.
Nové technológie tlačia spotrebu áut nadol. Vo výsledku je to ale zbytočné.
Sú naftové motory naozaj postrachom planéty? Najnovší test bruselskej organizácie Green NPAC ukazuje pravý opak.
Mať SUV je príjemné, ale má to aj tienistú stránku. Športovo-úžitkové autá „žerú“ viac. Ročne vytiahnu z peňaženiek motoristov stovky eur.
Európska únia tlačí na znižovanie emisií nových áut. Automobilky sa snažia vyhovieť. Ale akosi to nestačí.
Nemecký ADAC zverejnil najnovší Ecotest. Najčistejšími autami sú elektromobily. Nový diesel však na tom môže byť lepšie ako benzínový hybrid.
Cena palív sa v rôznych častiach sveta radikálne líši. Kým v Iráne prejde Ford Fiesta za 50 € 3 790 km, v Nórsku len 459! A Slovensko?
Je to podobné ako pri autách na benzín či naftu. Aj elektromobily spotrebujú viac „paliva“, ako udávajú ich výrobcovia. Dokonca oveľa viac.
Od septembra platí pre všetky autá predávané v EÚ nová homologizácia, obsahujúca aj test emisií WLTP. Práve táto procedúra má dať spotrebiteľovi objektívnejšiu informáciu o reálnej spotrebe. No automobilky veselo udávajú konzumáciu paliva podľa starej normy NEDC. Ako je to možné?
Automobilovým výrobcom dýchajú na krk takmer nesplniteľné emisné limity. A tak opäť klamú. Kuriózne však je, že presne opačným smerom.
Starý cyklus merania emisií a spotreby NEDC roztvoril nožnice medzi skutočnou a udávanou laboratórnou spotrebou na maximum. Potvrdzuje to aj test päťdesiatich modelov áut, ktoré testoval český server Auto.cz.
Návšteve čerpacej stanice sa nevyhne žiaden motorista. A keďže na „pumpu“ radi nejazdíme, dotankujeme, až keď sa rozsvieti kontrolka. Koľko kilometrov máme ale vlastne ešte k dispozícii?