Trápi vás vysoká cena palív? Môžete jazdiť menej, ekonomickejšie alebo si jednoducho kúpiť auto s nízkou spotrebou.
Nemecký autoklub si „posvietil“ na 27 elektrických áut. Zisťoval čo sľubujú a čo naozaj dokážu na ceste.
Každé nové auto bude musieť byť od roku 2021 vybavené „špiónom spotreby“. Nie, toto nie je vtip.
Američania odmietli hru na "papierové emisie“. A táto stratégia prináša výsledky.
Nové technológie tlačia spotrebu áut nadol. Vo výsledku je to ale zbytočné.
Sú naftové motory naozaj postrachom planéty? Najnovší test bruselskej organizácie Green NPAC ukazuje pravý opak.
Mať SUV je príjemné, ale má to aj tienistú stránku. Športovo-úžitkové autá „žerú“ viac. Ročne vytiahnu z peňaženiek motoristov stovky eur.
Európska únia tlačí na znižovanie emisií nových áut. Automobilky sa snažia vyhovieť. Ale akosi to nestačí.
Nemecký ADAC zverejnil najnovší Ecotest. Najčistejšími autami sú elektromobily. Nový diesel však na tom môže byť lepšie ako benzínový hybrid.
Cena palív sa v rôznych častiach sveta radikálne líši. Kým v Iráne prejde Ford Fiesta za 50 € 3 790 km, v Nórsku len 459! A Slovensko?
Je to podobné ako pri autách na benzín či naftu. Aj elektromobily spotrebujú viac „paliva“, ako udávajú ich výrobcovia. Dokonca oveľa viac.
Od septembra platí pre všetky autá predávané v EÚ nová homologizácia, obsahujúca aj test emisií WLTP. Práve táto procedúra má dať spotrebiteľovi objektívnejšiu informáciu o reálnej spotrebe. No automobilky veselo udávajú konzumáciu paliva podľa starej normy NEDC. Ako je to možné?
Automobilovým výrobcom dýchajú na krk takmer nesplniteľné emisné limity. A tak opäť klamú. Kuriózne však je, že presne opačným smerom.
Starý cyklus merania emisií a spotreby NEDC roztvoril nožnice medzi skutočnou a udávanou laboratórnou spotrebou na maximum. Potvrdzuje to aj test päťdesiatich modelov áut, ktoré testoval český server Auto.cz.
Návšteve čerpacej stanice sa nevyhne žiaden motorista. A keďže na „pumpu“ radi nejazdíme, dotankujeme, až keď sa rozsvieti kontrolka. Koľko kilometrov máme ale vlastne ešte k dispozícii?
Brusel sa síce chváli, že sa mu za posledných desať rokov podarilo zraziť emisie CO2 pri autách o 41,3 gramu na kilometer. Lenže vlani to nefungovalo. A to ani na papieri.
Nemecký autoklub ADAC zverejnil výsledky najnovšieho Eco Testu. Opäť sa ukázalo, že druh paliva nie je zázračným receptom na nižšiu spotrebu a redukciu emisií. Diesel môže byť čistejší ako plug-in hybrid.
Americká agentúra pre ochranu životného prostredia EPA vydala svoju pravidelnú štúdiu Light Duty Fuel Economy Trends. Sleduje vývoj priemernej spotreby áut v USA. A prekvapí hneď z niekoľkých dôvodov.
Americká agentúra EPA zverejnila rebríček „najpažravejších“ áut. Nevynechala superšporty ani veľké SUV. Takže koľko benzínu si vypýta na 100 km Bugatti Chiron alebo Jeep Grand Cherokee Trackhawk? Pozrite sa.
Nová metodika merania spotreby WLTP platná od septembra robí automobilkám vrásky na čele. A hlbšie, ako predpokladali. Dokladujú to výsledky testu spotreby malého VW Up! GTi.