Nové technológie tlačia spotrebu áut nadol. Vo výsledku je to ale zbytočné.
Francúzsky koncern PSA Peugeot/Citroën splnil svoj sľub. Spolu s nezávislou organizáciou Transport & Environment odmeral produkciu emisií CO2 v reálnej prevádzke. Tá sa líši od oficiálnych údajov, súčasnej metodiky NEDC, od 22,5 až do 55,6 %. Je to ale prekvapenie?
Dlhá dovolenková cesta autom dá poriadne zabrať našej peňaženke. Náklady na palivo sa však dajú znížiť, ak jazdíte úsporne.
Britský web John Honest zbiera už roky údaje o reálnej spotrebe áut. A to priamo od užívateľov. Na základe svojich dát zostavil rebríček tých, ktoré vykazujú najvyššiu odchýlku. Teda spotrebujú viac paliva ako udáva výrobca.
Britský magazín What Car? otestoval reálnu spotrebu štrnástich nových áut. A výsledok? Len tri si vystačili s oficiálne udávaným množstvom paliva. Ostatné boli smädnejšie.
Máte dojem, že vaše auto „žerie“ viac, ako udáva výrobca? Je to tak. Rozdiel môže byť až 40 %! Vyplýva to z nekompromisnej správy organizácie Transport & Environment.
Tento prieskum síce pochádza z USA, ale jeho závery môžu byť poučné aj pre Európu. Napriek odlišnej štruktúre vozového parku totiž ukazuje, že zmenšovanie objemov a nástup turbodúchadiel nemusí znamenať nutne nižšiu spotrebu.
Sú naftové motory naozaj postrachom planéty? Najnovší test bruselskej organizácie Green NPAC ukazuje pravý opak.
Zdá sa vám, že vaše auto spotrebuje viac paliva, ako udáva výrobca? Nie je to len subjektívny pocit. Ekotesty nemeckého autoklubu ADAC ukazujú, že odchýlka môže dosiahnuť aj viac ako 50 percent.
Nová metodika merania spotreby WLTP platná od septembra robí automobilkám vrásky na čele. A hlbšie, ako predpokladali. Dokladujú to výsledky testu spotreby malého VW Up! GTi.
Mať SUV je príjemné, ale má to aj tienistú stránku. Športovo-úžitkové autá „žerú“ viac. Ročne vytiahnu z peňaženiek motoristov stovky eur.
Nová metodika merania spotreby áut by mala začať zatvárať nožnice medzi katalógovou a reálnou konzumáciou paliva. Cyklus označený skratkou WLTP ráta aj s testami v bežnej premávke.
Je to podobné ako pri autách na benzín či naftu. Aj elektromobily spotrebujú viac „paliva“, ako udávajú ich výrobcovia. Dokonca oveľa viac.
Vedeli ste, že na spotrebu má veľký vplyv aj nesprávne nastavená geometria, zle zatvorené viečko nádrže a výrazne ju ovplyvňujú aj otvorené okná?
Koncern PSA pokračuje v spolupráci s nezávislou spoločnosťou T&E v meraní reálnej spotreby svojich modelov. Ukazujú to, čo už všetci dávno vieme. Od tej laboratórnej sa líši doslova dramaticky. V niektorých prípadoch aj o viac ako 60 %!
Od septembra platí pre všetky autá predávané v EÚ nová homologizácia, obsahujúca aj test emisií WLTP. Práve táto procedúra má dať spotrebiteľovi objektívnejšiu informáciu o reálnej spotrebe. No automobilky veselo udávajú konzumáciu paliva podľa starej normy NEDC. Ako je to možné?
Britský magazín What Car? zverejnil ďalšiu sériu meraní reálnej spotreby áut, ktorú nazýva True MPG. Nožnice medzi skutočnosťou a fikciou v „techničáku“ sú opäť poriadne roztvorené. Od 5,9 až do neuveriteľných 61,4 %.
Európska únia tlačí na znižovanie emisií nových áut. Automobilky sa snažia vyhovieť. Ale akosi to nestačí.
Znižovanie produkcie CO2 pri autách nás donúti v budúcnosti siahnuť hlbšie do vrecka. Bez drahých technológií to totiž nepôjde.
Green NCAP sprísnila metodiku „zelených“ testov. Z desiatich testovaných áut má zatiaľ navrch elektromobil. Ale dokedy?