Modernejšie testy áut, ktoré vstupujú na európsky trh, sú súčasťou nových pravidiel typového schválenia motorových vozidiel. Súhlasili s nimi členské krajiny Európskej únie.
Výrobcovia automobilov vyvíjajú na Brusel tvrdý tlak, aby sa nová, reálnejšia metodika merania spotreby WLTP odsunula z roku 2017 minimálne na rok 2020. Inak nedokážu splniť emisné normy.
Koncern Volkswagen chce po afére Dieselgate späť dôveru svojich zákazníkov. Aj preto plánuje uskutočniť podobný krok ako francúzsky koncern PSA. Zverejní, akú spotrebu majú jeho autá v reálnej premávke.
Brusel sa síce chváli, že sa mu za posledných desať rokov podarilo zraziť emisie CO2 pri autách o 41,3 gramu na kilometer. Lenže vlani to nefungovalo. A to ani na papieri.
Pôvodný zámer zraziť priemernú spotrebu áut v USA do roku 2025 na 5,2 litra na 100 km je nereálny. Uznala to aj Americká agentúra pre ochranu životného prostredia EPA.
Nemecké dopravné združenie VCD zverejnilo najnovší ekorebríček Auto-Umweltliste 2015/2016, ktorý zo štyristo prihlásených vozidiel vybral desať s najnižším dopadom na životné prostredie.
IGOR MELICHER: Emisná kauza Volkswagenu odhalila pridaný softvér, ktorý skresľoval ukazovatele vypustených emisií.