Automobily sú čoraz sofistikovanejšie a spotrebu paliva a energie sa technici snažia neustále znižovať. Ešte však nestala doba, aby prekonali v úspornosti dieselové agregáty.
Dlhá dovolenková cesta autom dá poriadne zabrať vašej peňaženke. Náklady na palivo sa však dajú znížiť, ak jazdíte úsporne.
Ceny palív síce už nie sú také extrémne ako napríklad v roku 2022, ale ušetriť na benzíne či nafte sa dá aj dnes. Stačí dodržať pár pravidiel.
V krajine, kde motor V8 je štandard a V6 sa považuje za ten malý, sa budú musieť od roku 2023 uskromniť.
Ceny palív síce už nie sú také extrémne ako počas vlaňajšej dovolenkovej sezóny, ale ušetriť sa dá aj dnes.
Spotreba paliva sa podieľa na nákladoch na prevádzku a je sledovaná pre vplyv na životné prostredie.
Móda SUV neustáva. Na európskom trhu majú podiel už takmer 40 %. Pritom vytiahnu z účtu motoristov podstatne viac peňazí.
Na čerpacích staniciach môžete ročne ušetriť aj stovky eur, stačí dodržiavať niektoré zásady.
Plug-in hybridy sú časovanou bombou v znižovaní emisií skleníkových plynov v doprave. Ide len o to, kedy to praskne.
Dobíjateľné hybridy majú nepochybne výhodu. Niekoľko desiatok kilometrov prejdú na elektrinu. Lenže ako je to po vybití akumulátorov?
Od septembra platí pre všetky autá predávané v EÚ nová homologizácia, obsahujúca aj test emisií WLTP. Práve táto procedúra má dať spotrebiteľovi objektívnejšiu informáciu o reálnej spotrebe. No automobilky veselo udávajú konzumáciu paliva podľa starej normy NEDC. Ako je to možné?
Podľa americkej organizácie ICCT produkujú súčasné naftové motory len o málo menej CO2 na kilometer ako tie benzínové. Pritom sú neporovnateľne drahšie.
V nasledujúcich mesiacoch zmizne z ponuky automobiliek množstvo výkonných modelov, ale aj mnohé motory. Dôvodom je nastupujúca emisná norma Euro 6c a nový merací cyklus WLTP.
Ako donútiť výrobcov áut k pravdivým údajom o spotrebe paliva? Brusel zvažuje povinnú montáž meračov spotreby od roku 2020.
Od septembra platí v Európe nová procedúra merania normovanej spotreby WLTP. A automobilovým výrobcom už začína robiť vrásky na čele.
Podľa údajov výrobcov by vaše nové auto malo mať podstatne nižšiu spotrebu ako to, ktoré ste si kúpili napríklad pred šiestimi či desiatimi rokmi. Je to však naozaj tak?
Až šesť špecializovaných firiem je zapojených do projektu vývoja rozvážkového nákladného automobilu Renault Truck D Wide, ktorý by mal šetriť náklady na palivo.
Nemecký magazín Auto Bild zostavil rebríček najúspornejších áut v ôsmich triedach. Ale pozor! Nejde o papierovú, ale o reálnu spotrebu. Najlepšie si vedú autá s naftovými motormi. Tým nestačia ani hybridy.
Výrobcovia automobilov vyvíjajú na Brusel tvrdý tlak, aby sa nová, reálnejšia metodika merania spotreby WLTP odsunula z roku 2017 minimálne na rok 2020. Inak nedokážu splniť emisné normy.