Kauza airbagov Takata má na svedomí desať mŕtvych a viac ako sto zranených. Teraz do nej vniesli viac svetla vedci spoločnosti Orbital ATK, ktorých si najali postihnuté automobilky. Dôvodom explodujúcich airbagov je najmä slabá ochrana proti vlhkosti.
Len mesiac po tom, čo americký úrad pre bezpečnosť cestnej premávky NHTSA nariadil zvolať ďalších päť miliónov áut v súvislosti s nebezpečnými airbagmi Takata, prichádza ďalšia zlá správa. Chybné airbagy má aj Continental. Týka sa zatiaľ piatich miliónov vozidiel.
Počet úmrtí pre chybné airbagy od japonskej spoločnosti Takata sa v Spojených štátoch zvýšil na osem.
Zvolávacia akcia sa týka 22 modelov vyrobených od januára 2004 do decembra 2005 predaných v Japonsku a ďalších vozidiel, distribuovaných vo Veľkej Británii, Španielsku a Taliansku.
Po slovenských cestách jazdia tisícky áut, ktorých airbagy môžu v prípade nehody zlyhať. Škandál vo svete už ukázal, že jeden zo základných bezpečnostných prvkov môže poraniť aj zabiť ľudí v aute.
Posledné údaje hovorili, že kauza smrtiacich airbagov Takata sa týka približne 53 miliónov áut. Stále však prebieha sumarizácia modelov, do ktorých sa dostali. Honda teraz oznámila, že v USA povolá do servisov ďalších takmer 1,4 milióna vozidiel.
Len nedávno oznámili Nissan s Toyotou, že z dôvodu nebezpečných airbagov firmy Takata zvolajú do servisov ďalších 6,5 milióna áut. Ale To je len zlomok z postihnutých modelov. Kauza dostáva obludné rozmery.
Kauza nebezpečných airbagov japonskej spoločnosti Takata, ktoré zabili už šiestich ľudí, nemá konca. Toyota, Nissan a Honda zvolávajú ďalšie milióny áut.