Otvorená Tatra 613 K je skutočnou raritou v histórii tejto straníckej limuzíny.
Tatra Trucks ako jedna z mála automobiliek vlani nezastavila výrobu. K zákazníkom putovalo 1 186 vozidiel.
Miroslav Staroň stál za vznikom posledného osobného auta s logom Tatry.
Boli jazdné vlastnosti revolučnej Tatry 87 naozaj zákerné? Spravil Hans Ledwinka fatálnu chybu?
Tatra 87 predstavuje vrchol predvojnovej produkcie českej automobilky. Teraz je jedna v ponuke. Z ceny sa vám zatočí hlava.
Tatraplan bol jedinou Tatrou vyrábanou v Mladej Boleslavi. Škodováci ju radi nemali. A tak to aj dopadlo.
Vývoj Tatry T613 na prelome šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov inšpiroval tím konštruktérov k ďalším projektom.
Nebýva zvykom, aby spoločnosti z bývalého východného bloku expandovali na Západ. Kopřivnická Tatra Trucks je však výnimkou.
Aerodynamické Tatry 87 sú vzácnosťou aj v Európe, nieto ešte v USA. Táto má navyše nacistickú minulosť.
Projekt krásneho dvojsedadlového kupé Tatra C2X ostal iba snom. Písal sa pritom rok 1971.
Tatry síce nie sú Ferrari, ale staré exempláre v dokonalom stave nie sú veru lacné.
Bola nepochybne najluxusnejším aj najrýchlejším autom za železnou oponou. Väz jej však zlomila atypická koncepcia a imidž „papalášmobilu“. Na výrobných linkách vydržala neuveriteľných 21 rokov.
Cestovateľov čaká dobrodružná jazda cez celú Európu, Áziu, Severnú a Južnú Ameriku a aj Afriku.
Slovenský konštruktér Ján Cina je autorom dizajnu prekrásnej Tatry 603X, ktorá sa nikdy nedostala na výrobné linky. Pre Pravdu sa rozhovoril o dôvodoch zastavenia projektu ale aj súčasných autách.
Je to neuveriteľný príbeh. Začal sa v roku 1963 a skončil už o štyri roky neskôr. Vyzeralo to, že navždy zapadne prachom automobilových dejín.
„Bude to veľká udalosť a sviatok pre slovenský dizajn,“ tvrdí vedúci Slovenského múzea dizajnu Maroš Schmidt o uvedení funkčného prototypu Tatry 603X Coupe.
Päťdesiate roky sa niesli v znamení komunistických monsterprocesov, menovej reformy, znárodňovania a násilnej kolektivizácie. No v kopřivnickej Tatre ani vtedy nestratili inovačný duch.
Počas rokov spolužitia Čechov a Slovákov v spoločnom štáte sa prudko rozvíjal aj automobilový priemysel. V časoch socializmu síce strácal krok so západnou konkurenciou, no napriek tomu vzniklo viacero jedinečných produktov.
České spojenie "tatra nezná bratra", pozná asi každý. Československé vozidlo značky Tatra si ho zaslúžilo preto, že si dokázalo poradiť s každým, najmä nedostupným, terénom.
Pre samotnú značku mala Tatra 625 znamenať doslova revolúciu. Nový model počítal s vodou chladeným motorom vpredu, pohonom oboch náprav a moderným dizajnom. Skončil v šuplíku.