V roku 2017 zmenilo Audi svoju nomenklatúru. Vznikol z toho ťažko zrozumiteľný chaos. Náprava príde čoskoro.
Toto môže byť posledný klinec do rakvy dieselových motorov.
Naftové modely Volkswagenu vyrobené v rokoch 2015 a 2016 sú v USA opäť v predaji. A napriek svojmu veku za neskutočné ceny.
Dnes sú naftové motory na odpis. Ešte pred dekádou však vznikali úžasné autá tankujúce naftu. A toto je jedno z nich.
Aj v časoch antideselovej horúčky ostáva Audi verné nafte. Jeho dve rýchle SUV poháňa úžasný 6-valec 3,0 TDI. Stovku dajú za 5,1 sekundy.
Seat bude mať v ponuke čoskoro len jediný model, ktorý odvezie sedem ľudí.
Automat a “esúvéčko” idú k sebe.
Sú naftové motory na odpis? V Ingolstadte si to nemyslia. Nové ostré verzie Audi S6 a S7 vybavili výlučne dieselovými motormi.
Slováci stále viac preferujú SUV a bohaté výbavy.
Veľké limuzíny majú v Európe blízko k naftovým motorom.
S naftovými motormi to do budúcna asi nebude až také zlé. Inak by Volkswagen nemohol na motorárskom sympóziu vo Viedni predstaviť celkom nový naftový 4-valec radu EA 288.
Prídavok terénnych vlastností do klasického hatchbacku alebo kombíka nie je novou myšlienkou. V časoch zvyšujúceho sa záujmu o SUV tento prístup dáva zmysel.
Dva roky od vypuknutia kauzy Dieselgate nie sú v Nemecku stále dokončené úpravy áut, ktoré boli vybavené softvérom na manipuláciu s emisiami. Ich majitelia sa totiž do servisov nehrnú. Úradom dochádza trpezlivosť, a tak zvyšujú tlak.
Každá trieda automobilov má svoje stálice. Seat Alhambra je medzi veľkými MPV už desiatky rokov pojmom.
Koncern VW dal nahliadnuť do svoje vývojovej kuchyne. Tvrdí, že nové technológie prinesú už do troch rokov výrazné zníženie spotreby a emisií. Týkať sa to bude benzínových aj naftových motorov.
Zdá sa, že americké úrady sa zľakli možnej ekologickej katastrofy v súvislosti s rizikom zošrotovania celkom 475 000 vozidiel koncernu Volkswagen, zasiahnutých kauzou Dieselgate.
Volkswagen už spustil obriu zvolávaciu akciu na opravu motorov TDI zasiahnutých megakauzou Dieselgate. Lenže na jej konci nemusia byť len nižšie emisie...
Nový VW Golf, ktorý sa ukáže predčasne ešte tento rok, prinesie významné novinky aj pod kapotou. Súčasné 4-valcové motory 1,4 TSI a 1,6 TDI dostanú totiž padáka. Nahradia ich agregáty s objemom 1,5 litra. Budú úspornejšie ale drahšie.
Koncern VW zverejnil informácie o úprave naftových motorov, ktoré v reálnej prevádzke púšťajú do ovzdušia niekoľkonásobne vyššie hodnoty oxidov dusíka, ako je povolené. Riešenie šokuje nízkou cenou.
Rebríček spoľahlivosti motorov je výsledkom štatistík britskej poisťovne Warranty Direct. Odkrýva zaujímavé údaje. Napríklad aj to, že motory koncernu VW patria spoľahlivosťou k vyslovene podpriemerným.