V roku 2023 vás mimoriadne zaujala značka SsangYong a do prvej desiatky najčítanejších testov sa prvýkrát dostal aj elektromobil - čínske MG4.
V špeciálnom teste sme zisťovali, v akom stave je Ceed po najazdení vyše 100 000 kilometrov a čo sa z pohľadu technika zlepšilo a zhoršilo v novom Ceede.
Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic jazdí naozaj úsporne nielen v hybridnom režime, ale aj čisto na naftu. Oproti roku 2020 však v základe zdražel o 15 000 eur.
Cupra Leon ST naozaj dobre vyzerá a dokáže jazdiť úsporne. Navyše ponúka kombináciu naftového 2-litra s pohonom 4x4, čo je ďalší bonus.
Honda CR-V zaujala netradičným, avšak efektívnym riešením pohonu, priestorom v kabíne a dôrazom na kvalitu. Nie je však lacná.
MG4 nie je úplne lacné, vyzerá však originálne a má veľmi slušnú výbavu, spotrebu a aj dojazd.
Agregát s výkonom 110 koní nás príjemne prekvapil agilitou aj spotrebou. Dostanete ho však len v najvyššej výbave Extreme.
Ranger nás zaujal množstvom praktických doplnkov na korbe a vnútorným priestorom. Naftový 6-valec mu svedčí, jazdný komfort má veľmi slušný.
Testované MPV príjemne prekvapilo vnútorným priestorom, rýchlym nabíjaním a aj elektrickým dojazdom. Príplatková výbava však lacná nie je.
Tipo Cross v prevedení kombi je praktické a slušne vyzerá. V ponuke je však iba jediný motor, ktorý ho zbytočne predražil.
Corolla nás príjemne prekvapila nízkou spotrebou - a to najmä v meste. Popritom ponúka dobrý komfort a veľký kufor.
Ford výrazne okresal cenu Pumy a razom sa z nej stal jeden z najzaujímavejších crossoverov na trhu.
Giulia vyzerá vynikajúco a ešte lepšie jazdí. Má výborný podvozok, silný diesel a veľmi slušný pomer cena/hodnota.
Citroën C4 X je nielen pohodlný a úsporný, ale aj dobre vyzerá. Škoda, že nie je k dispozícii ako liftback, bol by ešte praktickejší.
V ponuke je len hybrid a testovaný plug-in hybrid. Výkon majú rovnaký - 135 kW. Plug-in hybrid zvládne na batériu až 80 kilometrov.
Gladiator je prekvapivo komfortný a dynamický na ceste a v teréne úplne suverénny. Treba však rátať s tým, že je dlhý až 5,6 metra a na diaľnici trochu hlučný.
Ak sme chceli úsporný diesel, museli sme akceptovať deliacu mrežu verzie N1. Inak nás Dobló nás prekvapilo cestovným komfortom a aj dobrou cenou.
Karoq s 1,5-litrovým benzínovým motorom nás oslovil nízkou spotrebou a veľmi slušným jazdným komfortom. V špeciálnej 30 edition aj širokou výbavou.
ID. Buzz má skvelý retro-dizajn, ponúka obrovský vnútorný priestor, má dobrý dojazd a rozumnú spotrebu.
Avenger dobre jazdí, dobre vyzerá a má nízku spotrebu. Nie je však lacný a trochu nás v ňom potrápila aj elektronika.