Tržby maloobchodníkom pred Vianocami medziročne rástli.
O bilancii informovala americká korporácia U. S. Steel, na svojom webe ju zverejnila košická hutnícka spoločnosť.
Slováci nakupujú viac ako vlani, a to aj napriek rekordne vysokej inflácii. Tržby obchodníkov v stálych cenách totiž stúpli o 9,2 %.
Slovensko má za sebou dva roky s pandémiou. Tá ovplyvnila celý chod ekonomiky, vrátane spotrebiteľského správania Slovákov.
Medziročný kvartálny rast tržieb skupiny Kofola v adriatickom regióne predstavoval 13,3 %.
Slovenský Volkswagen si udržal post slovenskej jednotky.
Počty zákazníkov sa podľa prevádzkovateľov reštaurácií zo dňa na deň znižujú.
Po šiestich mesiacoch medziročného rastu klesli zárobky v kľúčovom odvetví slovenského hospodárstva o 6,6 percenta.
Slovenským lekárňam sa počas pandémie darilo.
Tržby internetových obchodov s oblečením nezaznamenali výraznejší pokles počtu objednávok i keď sú obchodné prevádzky otvorené.
Potvrdzujú to štatistiky zo systému e-kasa.
Maloobchodné tržby boli v máji medziročne vyššie o 11,5 %.
Rástli predovšetkým vplyvom dvoch najvplyvnejších odvetví priemyslu, a to výroby dopravných prostriedkov o 64,5 % a výroby kovov o 27,4 %.
Tržby za potravinový sortiment narástli v priemere o 6,5 % a za drogistický sortiment o 6 %.
Priaznivo sa vyvíjali tržby vo veľkoobchode.
Najväčší výrobca automobilov na Slovensku, spoločnosť Volkswagen (VW) Slovakia, vlani dosiahol hrubý zisk 278 miliónov eur.
Rok trvajúci pokles tržieb v stavebníctve sa v druhom mesiaci nového roka zintenzívnil.
Pod úrovňou februára predchádzajúceho roka boli tržby celkovo v ôsmich z deviatich sledovaných činností maloobchodu.
Prvý mesiac tohto roka medziročne klesli tržby, priemerná mzda aj zamestnanosť.
Rýchly pokles prvýkrát zaznamenali aj hypermarkety.