Pre financovanie jeho výstavby bude treba hľadať externé zdroje a ak sa postaví, bude zrejme vyňatý z diaľničnej siete a prejazd ním bude extra spoplatnený.
Dokončenie projektu vodičom prinesie rôzne benefity.
IGOR DANIŠ: Už teraz sa hovorí, že skôr ako o desať rokov obchvat (tunel) nebude. Čo keď sa nebodaj pokazí Most Lanfranconi? Doprava v hlavnom meste skolabuje.
Tunel Karpaty je zároveň stavbou, ktorá zavŕši bratislavský obchvat a minister Ráž zdôrazňuje, že ide o podstatný projekt.
Plánovaný termín ukončenia výstavby úseku, ktorý spojí Raču so Záhorskou Bystricou je 2. kvartál 2036. V tomto čase mal byť už šesť rokov v prevádzke.
IGOR DANIŠ: Nárast dopravy je globálny problém vedený najmä politikou najnižších nákladov. Tovary a ľudia pendlujú mnohokrát zbytočne.
Severná časť obchvatu Bratislavy na diaľnici D4 cez Malé Karpaty s tunelom Karpaty by sa mohla stavať tiež ako PPP projekt.