Na dodanie technológie má firma 550 dní a následne bude poskytovať predĺžený záručný servis až po dobu 8 rokov.
Ešte koncom minulého roku vtedajší minister dopravy Doležal rázne poprel informácie, že stavba tunela bude meškať. Súčasný minister dopravy Lančarič oznámil, že meškať bude.
Zatiaľ to vyzerá tak, že tunel Višňové by predsa len mohol byť hotový do konca roku 2024.
Na betonáži pracovalo priemerne 300 ľudí.
Diaľničiari termín na otváranie obálok v "technologickom tendri" tunela Višňové posunuli už šesťkrát. Zrejme tak budú musieť urobiť opäť.
V celom 7,5 km dlhom tuneli Višňové je hotová reprofilácia.
ĽUBOŠ PAVELKA: Problémy so subdodávateľmi materiálov a prác pri dielach financovaných z verejných zdrojov sa opakujú ako cez kopírovací papier.
Na NDS sa valí jeden problém za druhým - nevysporiadané financie pri stavbe tunela Čebrať, "strácajúce sa" milióny vo Višňovom a teraz aj pochybný mýtny tender.
Aj keď sa aktuálne riešia "strácajúce sa peniaze" v tuneli Višňové, práce na diaľničnom úseku, kde sa nachádza, naďalej pokračujú.
Mostné polia majú dĺžku 40 metrov.
Subdodávatelia na stavbe nedostali zaplatené, aj keď štát za ňu platí riadne a včas. Problém môže byť v spoločnosti Tubau.
Denník Pravda pripravil prehľad, v akom štádiu sú nedokončené úseky diaľnice D1.
Práce na tuneli Višňové napredujú intenzívne, no jeho dostavba sa aj tak bude musieť približne o rok predĺžiť.
Tunel Višňové je momentálne strategickou a najdôležitejšou stavbou, spojenou s dokončením diaľnice D1.
Dôvodom je potrebná oprava zatiaľ zistených nedostatkov blokov sekundárneho ostenia tunela po predchádzajúcom zhotoviteľovi.
Tunel Višňové je momentálne strategickou a najdôležitejšou stavbou, spojenou s dokončením diaľnice D1.
Betonáž sekundárneho ostenia je už za polovicou. Takmer 10 000 domiešavačov od mája 2021 do súčasnosti doviezlo do tunela 80 000 kubických metrov betónu.
Aktuálne nie je možné odhadnúť termín dokončenia tunela, ani navýšenie nákladov, ktoré si to bude vyžadovať.
V tuneli je aktuálne zabetónovaných 150 klenieb, pokračujú práce na dostriekaní primárneho ostenia. Opravujú sa aj niektoré zle spravené časti po prechádzajúcom zhotoviteľovi.
Podľa Útvaru hodnota za peniaze pochybnosti pri obstarávaní technológií vyvoláva odhadovaná cena aj navrhnutý spôsob výberu dodávateľa.