Tunel Višňové bude mať celkovú dĺžku 7,5 kilometra a pôjde o najdlhší tunel na Slovensku.
Národná diaľničná spoločnosť dokončila rokovania v súvislosti s termínom sprejazdnenia tunela Višňové.
NDS v týchto dňoch podpísala dodatok aj s dodávateľom stavebných prác.
Ak sa nevyskytnú nečakané problémy, kompletný úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala s tunelom Višňové by mohol byť hotový vo februári 2026.
Podotkol, že stavba diaľničného úseku je pod trvalým drobnohľadom ministerstva.
Prieskumnú štôlňu tunela začali oficiálne raziť v osi južnej tunelovej rúry v máji 1998. Ak všetko pôjde dobre, dokončia ho v roku 2025.
Toto sú najlepšie videá od našich mReportérov.
Pekné zábery zachytil mReportér Ján Pekár.
V problematickom úseku je poškodená cesta, preto tam bude dočasne znížená rýchlosť v oboch smeroch, s využitím obidvoch jazdných pruhov.
NDS tvrdí, že vo videu sú unikátne zábery z medzistropu a vetracej šachty.
Na dodanie technológie má firma 550 dní a následne bude poskytovať predĺžený záručný servis až po dobu 8 rokov.
Ešte koncom minulého roku vtedajší minister dopravy Doležal rázne poprel informácie, že stavba tunela bude meškať. Súčasný minister dopravy Lančarič oznámil, že meškať bude.
Zatiaľ to vyzerá tak, že tunel Višňové by predsa len mohol byť hotový do konca roku 2024.
Na betonáži pracovalo priemerne 300 ľudí.
Diaľničiari termín na otváranie obálok v "technologickom tendri" tunela Višňové posunuli už šesťkrát. Zrejme tak budú musieť urobiť opäť.
V celom 7,5 km dlhom tuneli Višňové je hotová reprofilácia.
ĽUBOŠ PAVELKA: Problémy so subdodávateľmi materiálov a prác pri dielach financovaných z verejných zdrojov sa opakujú ako cez kopírovací papier.
Na NDS sa valí jeden problém za druhým - nevysporiadané financie pri stavbe tunela Čebrať, "strácajúce sa" milióny vo Višňovom a teraz aj pochybný mýtny tender.
Aj keď sa aktuálne riešia "strácajúce sa peniaze" v tuneli Višňové, práce na diaľničnom úseku, kde sa nachádza, naďalej pokračujú.
Mostné polia majú dĺžku 40 metrov.