Zhotoviteľ úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala by mal definitívne opustiť stavenisko koncom mája tohto roka.
Na sprejazdnenie úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka je nutné dokončiť privádzač Lietavská Lúčka – Žilina.
NDS považuje kvalitu a rýchlosť za jednu z hlavných priorít pri výbere nového zhotoviteľa na dokončenie stavby úseku diaľnice D1 s tunelom Višňové.
Ak by sa tunel Višňové staval ako súčasť PPP projektu, už by sa v ňom jazdilo, uviedol Andrej Hrnčiar (Most-Híd) v parlamente. Odmietnutie padlo v roku 2010.
Práce v tuneli Višňové sa budú môcť rozbehnúť najskôr v roku 2020, po súťaži na nového zhotoviteľa. Odchádzajúci Taliani musia vyplatiť všetkých dodávateľov.
Opozičnej strane SaS sa podarilo vyzbierať dostatok podpisov na zvolanie mimoriadnej schôdze.
Strana SaS po poslaneckom prieskume v tuneli Višňové obvinila ministra Érseka, že nehľadá spôsob, ako dokončiť stavbu čo najskôr a najlacnejšie.
Problémy s výstavbou sprevádzali taliansko-slovenské konzorcium od začiatku a razenie 7 445 metrov dlhého tunela Višňové si vyžiadalo dva ľudské životy.
Štát sa dohodol so zhotoviteľom úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala, združením SALINI IMPREGILO – DÚHA, na ukončení zmluvy.
Výstavba diaľnice pri Žiline namiesto akcelerácie spomaľuje.
Zhotoviteľ úseku s tunelom Višňové zminimalizoval stavebné kapacity.
Rezort dopravy budúci týždeň predloží na rokovanie vlády materiál o riešení úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala.
Na Slovensku má talianska spoločnosť Salini Impregilo problémy s dostavbou tunela Višňové, v Česku bude stavať diaľnicu spolu s Doprastavom.
Stav tunela Višňové pri Žiline je vážny. Stavba takmer stojí. Pozrite si na TV Pravda, čo sa dialo pri jeho výstavbe a kedy vodiči konečne obídu Strečniansku úžinu.
Hnutie OĽaNO tvrdí, že Národná diaľničná spoločnosť sa už pripravuje na vypovedanie zmluvy a hľadanie nového zhotoviteľa úseku D1 s tunelom Višňové.
Vodiči sa kritickému úseku pod Strečnom tak skoro nevyhnú. Výstavba diaľničného úseku D1 južne od Žiliny s tunelom Višňové má vážne trhliny.
SaS chce odvolanie šéfa NDS za tunel Višňové, ministerstvo dopravy tvrdí, že touto snahou môže iba oddialiť výstavbu a ohroziť čerpanie eurofondov.
O tom, čo s tunelom Višňové, sa rozhodne do konca februára. Ministerstvo hľadá spôsob, ako dokončiť stavbu do roku 2023, kým sú k dispozícii európske fondy.
Zhotoviteľ úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná skala je stále povinný pokračovať vo výstavbe diaľnice, nemá právo prerušiť práce, uviedla NDS.
V roku 2019 by sa mali na Slovensku dokončiť dva diaľničné úseky, ktoré sú momentálne vo výstavbe.