Zástupcovia samospráv kritizovali, že nemajú peniaze na vyššie platy.
Minister školstva Tomáš Drucker odsudzuje politizáciu škôl, vyzýva na diskusiu.
Platy učiteľov by do budúcna mohli byť prepojené s výsledkami vzdelávania. Zvyšovanie platov by sa previazalo na zásluhovosť.
IGOR DANIŠ: Ak sa majú zvýšiť (narovnať) platy, tak nemôže platiť každému všade rovnako, ale podľa výsledkov. Niečo za niečo. Nie že mzdy sa zvýšia - a výsledky zostanú rovnaké.
IGOR DANIŠ: Musíme sa pýtať, či všetci učitelia na celom Slovensku by mali dostať pridané rovnako. Lebo nie všetci učitelia sú na tom zle.
Učitelia v západoruskej Voronežskej oblasti začali vyrábať z alobalu prilby na ochranu pred elektromagnetickými impulzmi šírenými zo satelitov NATO.
OLIVE BAKOŠ: V politike sa niektoré „mimovládky“ prirodzene menia na takpovediac akési „provládky“ či nezriedka rovno na „vládky“ (!), alebo dokonca aj na mocné „protivládky“.
IRIS KOPCSAYOVÁ: Ani celoslovenské opakované protesty učiteľov v minulosti situáciu v školstve zásadne nezmenili. Minister Tomáš Drucker sa rozhodol pomôcť nateraz školám aspoň regionálnymi príspevkami.
Učiteľ Marián Mišenčík sa venuje hviezdam aj mladým ľuďom. Je to aj jeho zásluha, že Šariš dáva svetu budúcich astrofyzikov
Vyše sedemtisíc škôl zostalo zatvorených, učitelia štrajkovali, Prahou prešli protestné sprievody.
Kým na svetovom finále učitelia hrdo rozprávajú o svojom povolaní, v slovenskom ocenení sa prejavuje ostych ukázať sa svetu a povedať smelo - som učiteľ!
Učitelia spustili petíciu a naznačili, že v prípade schválenia zákona podajú výpoveď. Doposiaľ ju podpísalo 5 000 pedagógov.
Chodili rôzne odporúčania, ako prihliadať na žiakov. Ale čo učitelia?
Ak politici nesplnia sľub o zvýšení financií pre vysoké školstvo, učitelia a študenti sú pripravení protestovať ďalej.
Nedávne zaucho stredoškolského učiteľa medikovi v Lučenci bolo prešľapom, no teraz by nemalo zatieniť tisíce príkladov dobrej, mravčej práce učiteľov.
Obdobie pandémie malo na učiteľov výrazný psychický vplyv. Vyplýva to z prieskumu o priebehu a dosahu dištančnej výučby v školskom roku 2020/2021.
Neatraktivitu učiteľského povolania podčiarkuje nízky plat, povinné nadčasy a neúmerná zodpovednosť za vzdelanie žiakov.
MARIÁN REPA: Vieme, že zaostávame. Vieme, že ak to chceme zmeniť, musíme v prvom rade urobiť zmeny vo vzdelávaní, no napriek tomu nič nerobíme. Ako to nazvať? Pokusom o kolektívnu samovraždu?
Od roku počet učiteľských miest stúpol o 100 %.
Vláda pridá v mzdách zamestnancov štátu miliardu eur navyše. Analytik INESS Robert Chovanculiak od nej však čakal systémovejší prístup, ktorý nerozvráti verejné financie.