IGOR DANIŠ: Mosty sú v katastrofálnom stave. Stav sa nezhoršil zo dňa na deň, no naši politici roky strkali hlavu do piesku. Do opráv sa investovalo málo, často až v hodine dvanástej.
Kompletná obnova infraštruktúry na Sliači by podľa aktuálneho plánu mala byť dokončená už o tri mesiace
Ak počty podľa ÚHP zúžime len čisto na úradníkov, je zrejmé, že to na ozdravenie verejných financií nebude stačiť.
Ak sa obchvat Čadce po rozšírení spoplatní, tak doprava v centre mesta bude podľa ÚHP kolabovať.
Odhadované náklady na razenie dvanásťkilometrového tunela sú približne 1,7 mld. eur vrátane dane z pridanej hodnoty.
Kľúčovou časťou štúdie a hodnotenia je aj preskúmanie, či sa dá stavba dokončiť v odhadovanom čase a rozpočte.
Síce ide o poslanecký návrh zákona, ale v praxi sa k nemu hlási minister dopravy Andrej Doležal (nom. Sme rodina).
Hnutie Sme rodina predkladá do parlamentu zákony, proti ktorým protestuje neziskový sektor aj prezidentka Zuzana Čaputová.
Štefan Kišš bol v minulosti riaditeľom ÚHP.
So sumou 47,6 milióna eur na kilometer by tento úsek patril medzi najdrahšie diaľnice na Slovensku bez tunela.
Opatrenia proti zdražovaniu potrebujeme prijať veľmi urgentne a rýchlo, hovorí Štefan Kišš.
Ministerstvo financií sa poďakovalo Kiššovi za roky konštruktívnej a kvalitnej práce v štátnej službe.
Zmena zdravotnej poisťovne môže priniesť poistencovi určité výhody. O tých najväčších ľudí často presviedčajú podvodníci, ktorí balamutia dôverčivých ľudí.
Dokončenie diaľnice je podľa analytikov ÚHP prioritou z 2 dôvodov: súčasná cesta kapacitne vôbec nestačí a do roku 2030 musíme dobudovať transeurópsku dopravnú sieť (TEN-T).
Analytici chcú obchvat bez kruhových objazdov a možnosť celé obstarávanie zrušiť, ak sa ukáže ako nerentabilné.
Štúdia uskutočniteľnosti modernizácie cesty Vranov nad Topľou - Stročín na nej posudzovala sedem úsekov, postavia sa možno len dva.
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) zrušila súťaž na nákup deviatich dieselových motorových jednotiek za 40,3 milióna eur.
Podľa Útvaru hodnota za peniaze pochybnosti pri obstarávaní technológií vyvoláva odhadovaná cena aj navrhnutý spôsob výberu dodávateľa.
Investícia do štvorpruhovej druhej etapy severného obchvatu Prešova za 281 miliónov eur je spoločensky návratná.
Zvyšovanie počtu zaočkovaných ľudí je podľa ÚHP najefektívnejším spôsobom, ako ochrániť životy a znížiť škody.