RÓBERT CHOVANCULIAK: Veľká prívalová vlna študentov VŠ z posledných dvoch dekád študovala často len pre titul a bez ohľadu na uplatniteľnosť na trhu práce.
Demonštranti v priestoroch týchto inštitúcií vyjadrujú nespokojnosť s vojnou v Pásme Gazy medzi Izraelom a hnutím Hamas.
SILVIA RUPPELDTOVÁ: Konflikt medzi „proizraelskou“ a „propalestínskou" Európou (či Západom) sa dá jasnejšie vidieť dvoma optikami, ktoré sa v dnešných konfliktoch globálne zrážajú.
Vlna demonštrácií sa začala na Kolumbijskej univerzite v New Yorku, rýchlo sa však rozšírila po celej krajine.
Študenti tak majú iba dve možnosti: vzdať sa snahy o slovenský diplom alebo porušiť zákon o pobyte.
Rozhodnutie sa týka Harvardovej univerzity a Univerzity Severnej Karolíny.
Na akých školách možno v našej krajine študovať? Výber závisí od rôznych okolností, je na vás, či sa rozhodnete napríklad pre denné, alebo externé štúdium.
Deti zosnulých alebo zranených ruských vojakov majú univerzity prijímať bez prijímacích skúšok.
DAMAS GRUSKA: V súčasnosti na Slovensku má reálny prístup k vysokoškolskému diplomu viac ľudí ako k pitnej vode z kohútika.
Rozdelenie a zoznam vysokých škôl na Slovensku.
IGOR DANIŠ: Vláda plánuje vysokým školám škrtnúť 27 miliónov eur. Chce takto donútiť fakulty, aby niektoré „zbytočné“ a neperspektívne študijné odbory zatvorili?
EMIL VIŠŇOVSKÝ: Za sporom o novelu vysokoškolského zákona sa ukrýva zápas o moc, teda o to, kto bude kontrolovať vysoké školy a rozhodovať o nich, a nielen o majetku a financiách.
IGOR DANIŠ: Univerzity sú od svojho vzniku ostrovmi slobody. Pre Gröhlinga je liberalizmus iba marketingová značka. Inak by sa nemohol pokúšať znásilniť univerzity.
Šanghajský rebríček sa zameriava predovšetkým na vedeckú a výskumnú úroveň inštitúcii.
EMIL VIŠŇOVSKÝ: Na Slovensku nie sú najväčšími problémami spoločnosti materiálne problémy, a to ani počas koronakrízy. Takými sú skôr problémy morálnej kultúry a intelektuálnej úrovne.
EMIL VIŠŇOVSKÝ: Podľa PVV sú vysoké školy „strategickým cieľom vlády“, pretože sú „pilierom socio-ekonomickeho rozvoja krajiny!“ To, že aj kultúrneho, na to sa asi pozabudlo.
Univerzity potrebujú pracovať s kvalitnými softvérmi a inžinierskymi nástrojmi a ponúkať študentom možnosť rásť aj na profesionálnej úrovni.
Kampaň nemeckých študentov môže podľa DPA narušiť fungovanie univerzít a vysokých škôl.
Alarmujúci stav je, podľa rektora Univerzity Komenského Mareka Števčeka, pri odlive študentov do zahraničia.
Univerzity s technickým zameraním môžu prilákať študentov dobrým umiestnením sa vo svetových rebríčkoch.