Rozdelenie a zoznam vysokých škôl na Slovensku.
IGOR DANIŠ: Vláda plánuje vysokým školám škrtnúť 27 miliónov eur. Chce takto donútiť fakulty, aby niektoré „zbytočné“ a neperspektívne študijné odbory zatvorili?
EMIL VIŠŇOVSKÝ: Za sporom o novelu vysokoškolského zákona sa ukrýva zápas o moc, teda o to, kto bude kontrolovať vysoké školy a rozhodovať o nich, a nielen o majetku a financiách.
IGOR DANIŠ: Univerzity sú od svojho vzniku ostrovmi slobody. Pre Gröhlinga je liberalizmus iba marketingová značka. Inak by sa nemohol pokúšať znásilniť univerzity.
Šanghajský rebríček sa zameriava predovšetkým na vedeckú a výskumnú úroveň inštitúcii.
EMIL VIŠŇOVSKÝ: Na Slovensku nie sú najväčšími problémami spoločnosti materiálne problémy, a to ani počas koronakrízy. Takými sú skôr problémy morálnej kultúry a intelektuálnej úrovne.
EMIL VIŠŇOVSKÝ: Podľa PVV sú vysoké školy „strategickým cieľom vlády“, pretože sú „pilierom socio-ekonomickeho rozvoja krajiny!“ To, že aj kultúrneho, na to sa asi pozabudlo.
Univerzity potrebujú pracovať s kvalitnými softvérmi a inžinierskymi nástrojmi a ponúkať študentom možnosť rásť aj na profesionálnej úrovni.
Kampaň nemeckých študentov môže podľa DPA narušiť fungovanie univerzít a vysokých škôl.
Alarmujúci stav je, podľa rektora Univerzity Komenského Mareka Števčeka, pri odlive študentov do zahraničia.
Univerzity s technickým zameraním môžu prilákať študentov dobrým umiestnením sa vo svetových rebríčkoch.
Rebríček UniRank prezrádza poradie 34 vysokých škôl na Slovensku. A ktorá univerzita je najlepšia vo svete? Je ňou Univerzita v Aucklande.
Upozorňuje na to známy slovenský sociológ Ján Bunčák.
Vyberáte si vysokú školu a neviete sa rozhodnúť, či študovať doma alebo v zahraničí? Pomôcť vám môže aj najnovší rebríček najprestížnejších svetových univerzít.
DUŠAN PIRŠEL: Slovensko malo radšej zostať pri dvoch-troch väčších univerzitách, na viac nemá - ani peniaze, ani vedecké talenty, ani schopných študentov.
SILVIA RUPPELDTOVÁ: Prelom 19. a 20. storočia, obdobie secesie, zázračným spôsobom, možno naposledy, spojilo starosvetskú krásu s praktickosťou nového sveta.
Na programe MBA nie je ani taký dôležitý titul, ako skôr vedomosti a skúsenosti, ktoré študent získa.
Výskumné univerzity a SAV žiadajú ministra školstva o prehodnotenie výsledkov pri hodnotení projektov v rámci výzvy na financovanie dlhodobého strategického výskumu.
Univerzity skončili s prázdnymi rukami, z 300 miliónov určených na vedu a vývoj z eurofondov zatiaľ nedostali ani euro.
Stáže na úrade vicepremiéra, zahraničné cesty, rokovania či možnosť priamo sa podieľať na modernizácii Slovenska.