Zdá sa, že ak vlastníte staré Porsche, nemôžte na ňom prerobiť. Ani keď už pomaly nepripomína auto.
V škole, a už vôbec nie roky opustenej, by ste asi nečakali, že nájdete automobilové poklady. Lenže americký fotograf mal to šťastie.
Tatry síce nie sú Ferrari, ale staré exempláre v dokonalom stave nie sú veru lacné.
Nepatria medzi najvzácnejšie veterány, ale ich príbeh stojí zato. Vzniklo len 7 500 kusov.
Toto je smutný príbeh. Bývalý úspešný predajca áut vo Švajčiarsku skončil náhle s obchodom a tým zastavil aj čas.
Zázraky sa skutočne dejú. Na svetlo sveta vyplávala úžasná súkromná kolekcia starých áut. A nejde o nejaký „šrot“.
Občas sa dejú zázraky. A toto je jeden z nich. Nový majiteľ pozemku objavil predajňu áut z deväťdesiatych rokov. Aj s nejazdenými „veteránmi“.
Občas sa komusi podarí objaviť kapitálny veteránsky úlovok. A tým Lamborghini Miura P400 S nepochybne je.
V roku 1919 zakladá vizionár a geniálny podnikateľ André Citroën automobilku. Za pár rokov sa táto značka stáva najväčším výrobcom áut v Európe a druhým na svete.
Celých 35 rokov stál tento automobilový klenot v podzemí. Vzácna Alfa Romeo Giulietta SZ nakoniec prepadla štátu. Ten si mädlil ruky.
Toto je ďalší príklad toho, že objavy vzácnych veteránov nemusia byť len snom.
ĽUBOŠ PAVELKA: Za veterány sa donedávna považovali iba autá vyrobené do 2. svetovej vojny. Situácia sa však mení a obchoduje sa už aj s autami z čias socializmu.
Podujatie sa uskutoční o 13:30 na rozmedzí Hurbanovho a Župného námestia.
Vedeli ste, že za „matku elektromobilov“ sa označuje kočiarový elektromobil Dora? V Janove vyrobili tri, no nezachoval sa ani jeden. Jedinečná replika zavíta cez víkend pod Tatry.
Historické autá a motocykle zavítajú do Michaloviec, Humenného a Sobraniec i k niektorým pamiatkam zapísaným do zoznamu UNESCO.
Toto nie sú obyčajné autá, ale srdcové záležitosti. Majitelia ich väčšinou vytiahli doslova z pazúrov smrti, zo starých garáží, kde boli zapadnuté prachom.
Ceny veteránov stále rastú. Možno ide o bublinu, ktorá raz praskne, no zatiaľ to tak nevyzerá. Peniaze zhodnocujú veľmi rýchlo. Až tak, že za desaťtisíce sa ponúkajú dokonca vraky.
Belgický fotograf zverejnil sériu fascinujúcich snímok "automobilového cintorína“. Dnes už zabudnuté vraky objavil v banskej šachte vo Francúzsku. Kto ich sem dal a prečo ich už nikdy nepotreboval zostáva záhadou.
Zatiaľ je na svete len pár fotografií, no už teraz je jasné, že tento unikátny objav patrí k tým väčším a zaujímavejším. Na 30 rokov starých superšportoch je totiž viac prachu ako kilometrov na tachometri.
Hovorí vám niečo meno Ion Tiriac? Dnes už asi nie, v Rumunsku je to ale veľká celebrita. Bývalý tenista a neskôr tréner Borisa Beckera či úspešný multipodnikateľ je najbohatším Rumunom súčasnosti. A tak vyzerá aj jeho zbierka áut.