Už v roku 2023 má spoločnosť Tatra predstaviť prototyp ťažkého nákladného vozidla poháňaného palivovými článkami.
Aj Hyundai plánuje čisto elektrickú budúcnosť. Podobne ako mnoho konkurentov.
SIEA už vyhlásila verejné obstarávanie zamerané na zabezpečenie dvoch mobilných čerpacích staníc na vodík.
Britská spoločnosť JCB známa výrobou stavebných strojov chce využiť vodík ako palivo. Bojovať o naftu vraj už nemá zmysel.
Vodíková Toyota Mirai prekonala svetový rekord, keď na jedno natankovanie prešla 1 003 kilometrov.
Nové vozidlá na vodíkový pohon majú byť spolufinancované z európskych zdrojov a budú slúžiť na odborno-prezentačné účely.
Po spustení prvej vodíkovej čerpacej stanice bude v krátkom čase spustená aj druhá v Košiciach.
Vyrobený zelený vodík plánuje slovenský prevádzkovateľ plynovej prepravnej siete používať zatiaľ ako plyn na pohon turbín kompresorov.
Herbert Diess, šéf koncernu VW je veľkým zástancom elektromobilov. Ale rozhodne nie tých na vodík.
V Mníchove to s vodíkom „nezabalili“. Po Toyote, Honde a Hyundai predstaví aj BMW svoj sériový vodíkový model.
Zdá sa to ako paradox, ale logiku to má. Spaľovaním vodíka v klasickom motore by sme sa vyhli drahým palivovým článkom.
V roku 2021 by mali v Bratislave a Košiciach postaviť čerpacie stanice na vodík.
Slovensko by malo do roku 2050 míňať 1,4 milióna ton vodíka ročne.
Vodík je jednou z alternatív ekologických pohonov budúcnosti. No postoj k nemu nie je konzistentný.
Podľa ministra hospodárstva sa nemožno sústrediť len na zelenú ekonomiku, Slovensko potrebuje aj jadrovú energetiku.
Ministerstvo sa okrem toho chce venovať aj riešeniu aktuálnych problémov Slovenských elektrární.
Po vybudovaní „čerpačiek“ chce rezort hospodárstva podporiť aj kúpu vodíkových áut.
Dôvod? Znížená mobilita kvôli koronavírusu.
O nechcenej podmienke v dotácii na nájmy, privysokom emisnom limite, vodíku a ďalšom predražení Mochoviec i vzťahoch s premiérom sa denník Pravda rozprával s ministrom hospodárstva Richardom Sulíkom.
Môžu sa do nej zapojiť subjekty s ambicióznymi projektmi, ktoré majú zásadný dosah na ekonomický rast, udržateľný rozvoj a prispejú k plneniu cieľov EÚ.