Analytici znížili odhad počtu vodíkových áut registrovaných do roku 2030 v Česku o vyše 90 percent.
Vodíkové čerpacie stanice Shellu predstavovali približne 12 percent všetkých verejných vodíkových čerpacích staníc v USA.
Aby sa rozvíjala vodíková infraštruktúra, musia jazdiť vodíkové autá. Stellantis týmto typom pohonu vybavil rovno osem dodávok.
Nové SUV-kupé NamX HUV túži po vodíkovej budúcnosti. Riešením majú byť vymeniteľné kapsule CapX.
Komerčné nasadenie ukázalo, že prevádzka vlakov, poháňaných "zeleným vodíkom" bola v porovnaní s elektrickými až o 80 percent drahšia.
Toyota vodíku verí. V roku 2026 predstaví palivové články, ktoré budú mať o pätinu vyššiu energetickú hustotu.
Generálny riaditeľ Toyoty Koji Sato vyhlásil, že do konca dekády sa automobilka sústredí na rozvoj vodíkovej infraštruktúry.
Koncept superšportu fascinuje nielen dizajnom, ale aj pohonom. Jazdí síce na vodík, ale nevzdal sa spaľovacieho motora.
Vodíkový Hyundai Nexo má doslova diabolský maximálny dojazd - 666 kilometrov.
Vodíkové BMW iX 5 má nádrž s kapacitou takmer 6 kilogramov vodíku a prejde na ňu približne 500 kilometrov.
Vodík v doprave? To je problém za problémom. Aspoň jeden z nich má teraz sľubné riešenie.
Obdobný projekt už dva roky funguje v nemeckom meste Wuppertal.
Na Slovensku by mala byť v roku 2025 v každom krajskom meste aspoň jedna čerpacia stanica na vodík.
EÚ chce, aby od roku 2030 jazdili na cestách iba elektrické autá. V roku 2035 by sa mal zakázať predaj áut so spaľovacím motorom. Úplne by mali zmiznúť z ciest do roku 2050.
Ponuka len od jedného dodávateľa vysoko prevyšovala predpokladanú hodnotu zákazky.
Spaľovanie vodíka v zážihových motoroch ešte nie je na odpis. Tejto technológii verí nielen Toyota.
SIEA už vyhlásila verejné obstarávanie zamerané na zabezpečenie dvoch mobilných čerpacích staníc na vodík.
Nové vozidlá na vodíkový pohon majú byť spolufinancované z európskych zdrojov a budú slúžiť na odborno-prezentačné účely.
Už vlani minister hospodárstva Richard Sulík avizoval skorú výstavbu čerpacích staníc na vodík. Tento rok sa majú stať realitou. V Bratislave a Košiciach.
Toyota to s vodíkom nevzdáva. To napriek tomu, že prvá generácia Miraiu bola v podstate fiaskom.