Ak chce dočasne poverená vláda Eduarda Hegera späť právomoci, prezidentka by jej hneď mala zobrať poverenie, hovorí v podcaste denníka Pravda politológ Jozef Lenč.
Na sociálne siete najviac minul košický kandidát na župana. Svoju kampaň končí vizualizáciami svojich sľubov.
Čo si kandidáti v boji o voliča môžu dovoliť a čo už je cez čiaru? Denník Pravda sa pýtal odborníkov na právo.
MICHAL KALIŇÁK: O rok o takomto čase bude finišovať volebná kampaň pre komunálne aj regionálne voľby.
ZUZANA KUSÁ: Česko si tlieska za vysokú volebnú účasť. Nad 35 percentami nezaujímajúcich sa či odradených voličov nik nementoruje.
IVAN HOFFMAN: Zatiaľ čo progresívci na Slovensku pôsobia ako outsideri, českí Piráti sa vypracovali na favorita nadchádzajúcich volieb. Nie je to iba kvôli efektu jednookého medzi slepými.
Predseda SNS Andrej Danko chce opäť upravovať volebné pravidlá pre strany a hovorí o trestnoprávnych postihoch, ak ich niekto poruší.
Okresanie peňazí pre strany v kampani avizoval šéf SNS Danko len uplynulý víkend. Návrh prešiel vládou a parlament ho už aj schválil.
EDUARD BÁRÁNY: Na diskusiu o zásadných zmenách volebného systému alebo úpravy kampane nie je vhodná doba, lebo ani nie o desať mesiacov budú parlamentné voľby.
Volebnému zákonu na Ukrajine by prospela úprava, naznačuje Olha Ajvazovská, ktorá riadi občianske združenie OPORA.
MARIÁN REPA: Sociálne siete o nás vedia úplne presne, čo čítame, aké programy a filmy sledujeme, aké zaujímame politické postoje.
Ak by o výsledku amerických prezidentských volieb rozhodovala schopnosť kandidátov zarobiť peniaze na kampaň, bol by biznismen Donald Trump jasným outsiderom.
Všetkých 23 politických subjektov, ktoré 5. marca kandidovali vo voľbách do Národnej rady SR, predložili ministerstvu vnútra v zákonnej lehote záverečnú správu o nákladoch na volebnú kampaň.
MATEJ IVANČÍK: Kritika politickej kampane jednotlivých politických strán sa dosiaľ niesla v duchu poukazovania na preferovanie istých tém, ktoré nemajú základ v realite, resp. realitu značne prispôsobujú psychológii cieľových skupín.
ĽUBOŠ PAVELKA: Financovanie volebných kampaní nie je lacná záležitosť. Mnohé strany preto na financovanie predvolebných výdavkov získavajú peniaze aj vo forme menších či pomerne veľkých úverov.
BRIGITA SCHMÖGNEROVÁ: Gorila I ilustrovala, ako veľký biznis kormidluje politiku v konšpiračnom byte. Sú i literárne menej atraktívne spôsoby, ktoré biznis používa s rovnakým zámerom.
Je rozbehnutá kampaň niečím iná ako predchádzajúce? Určite áno, tentoraz do nej zásadne zasahuje svetové dianie.
Vidí verejnosť do peňazí, ktoré míňajú strany vo volebnej kampani? Nie celkom, hoci prehľad o tom, komu a za čo platia, mali priniesť transparentné účty.
Národná rada vstupuje do finále. Poslanci sa do konania parlamentných volieb stretnú nateraz pracovne posledný raz.
Opozičná Sloboda a solidarita (SaS) predstavením volebného programu odštartovala volebnú kampaň.