Ešte pred pár rokmi sa zdalo nemysliteľné, že by Volkswagen ukončil výrobu Passatu. Ten čas však prichádza.
Doteraz neoficiálne informácie o miliardovej investícii Volkswagenu v Devinskej Novej Vsi, sú potvrdené.
Šuškalo sa o tom už dávnejšie, no až teraz je isté, že koncern VW rozšíri kapacity slovenského závodu v Devínskej Novej Vsi.
Nie je to tak dávno, čo to mala deviata generácia Passatu, niekdajšia ikona triedy, poriadne nahnuté. Teraz však prichádza správa, že jej Volkswagen predsa len dá šancu.
Ekológia si vyberá svoju daň. Batérie v dobíjateľných hybridoch znižujú nielen emisie ale aj bezpečnosť.
Šéf koncernu VW Herbert Diess zverejnil zaujímavý príspevok. „Ak si podniky myslia, že medzinárodné právo a ľudské práva sú výlučnou zodpovednosťou vlád, tak potom trhové hospodárstvo stráca svoj etický základ,“ napísal.
Nástupcovia VW Passat a Škody Superb mali schádzať od roku 2022 z výrobných liniek nového koncernového závodu v Turecku. Jeho výstavba je však ohrozená.
Obrovská investícia koncernu VW v Turecku je ohrozená. Výstavbe továrne môže zabrániť vojenská operácia v Sýrii.
Nová generácia Škody Superb už nebude tak úplne česká. Jej výroba sa má presťahovať do Turecka.
Nemeckému Volkswagenu sa podaril husársky kúsok. Z modelového radu Passat vzniklo už 30 miliónov kusov. Takým výsledkom sa zatiaľ nemôže pochváliť žiaden konkurent strednej triedy. Na ružiach však dnes ustlané rozhodne nemá.
Passat je v strednej triede stále silným hráčom, lenže padá spolu s klesajúcim záujmom o tento segment. Dlhoočakávaná inovácia má predĺžiť jeho život.
Na autosalóne v Detroite predstavil Volkswagen modernizovaný Passat. Prichádza s novou maskou à la Touareg. Pod kapotou však končí 6-valec aj diesel.
Je rozhodnuté. Výroba Volkswagenu Passat sa z nemeckého Emdenu presunie do českých Kvasín. Rošád však bude viac. Karoq možno skončí v Bulharsku.
Jedna z ikon Volkswagenu to má nahnuté. Klasickým automobilovým triedam sa totiž nedarí.
Vynovený Passat očakávali mnohí už na ženevskom autosalóne. Nestalo sa tak. Príde až koncom roka. Prednosť dostal nový Touareg, ktorý automobilka predstavila v Pekingu.
Výrobu Passatu v nemeckom závode Emden sprevádzajú odstávky spôsobené zníženým dopytom. A teraz rieši Wolfsburg ďalší problém. Chýba mu jeden diel na finálnu montáž. Nedokončených je až 20 000 áut.
VW Passat, donedávna jeden z pilierov prosperity Volkswagenu, má problémy. Len v Európe klesol dopyt po tomto modeli vlani o viac ako osem percent.
Niekoľkodňová odstávka výroby Volkswagenu Passat v Emdene je dôsledkom poruchy v lisovni. Ovplyvnilo to aj ďalšie závody. Napríklad výrobu prevodoviek v Kasseli. Nemci špekulujú, že ide o dôsledok kauzy Dieslgate.
Po Passate, Passate Variant a Passate Alltrack, prichádza do výroby aj plug-in hybridná verzia GTE. Pod kapotou má spolu 160 kW. Vďaka batériám by si však mala vystačiť s rozprávkovo nízkou spotrebou 1,6 litra benzínu na 100 km.
Po predstavení Passatu, Passatu Variant a Passatu Alltrack prišla na rad aj najúspornejšia verzia BlueMotion. Samozrejme, ak vynecháme špecifický plug-in hybrid GTE. No aj tá má spotrebovať len 3,7 litra nafty.