Taliani chcú zrušiť podporu výroby áut, teda "zobrať" dotácie Stellantisu a zdroje presunúť miestnym výrobcom komponentov.
Kvôli slabému dopytu Stellantis dočasne pozastavil výrobu nielen Fiatu 500, ale aj Pandy a Alfy Romeo Tonale.
Výroba áut v Taliansku prechádza najväčšou krízou v histórii. Taliani za ňu vinia Stellantis a jeho šéfa Carlosa Tavaresa.
Dôvodom protestu je dramatický pokles výroby v talianskych závodoch spoločnosti Stellantis.
Aehra to vidí jednoducho - pripravila dva superluxusné elektromobily a ich výrobu a výstavbu fabriky má financovať talianska vláda, pretože tá chce na svojom území nové značky.
Šéf Stellantisu Talianom sľúbil, že kapacita miestnych tovární bude využitá na 100 percent. Ale najskôr v roku 2030.
Fabrika vyrábala komponenty pre spaľovacie motory. Podľa jej majiteľov je situácia "ďalej neudržateľná".
Vo fabrike v Melfi bude končiť výroba Jeepu Renegade, Jeepu Compass a aj Fiatu 500 X. Jej ďalší osud bol nejasný, zamestnanci dokonca štrajkovali.