O tom, že škola nemá deti viesť k bifľovaniu, ale skôr ku kritickému mysleniu a chápaniu súvislostí, sa hovorí už roky. Kľúčovú úlohu by mali zohrať učitelia.
Novými vedomosťami vyzbrojila Ekonomická univerzita v Bratislave vyše 320 seniorov v rámci prvého ročníka Petržalskej letnej univerzity pre seniorov so skráteným názvom PLUS.
Už 9. ročník obľúbenej Letnej bratislavskej univerzity seniorov sa začne v utorok, 30. júla.
ZUZANA KUSÁ: Vízia budúcnosti ako džungle podkopáva dôveryhodnosť iných modelov výchovy – najmä k ohľaduplnosti, rešpektovaniu rôznosti a spolupatričnosti.
IGOR GREXA: Keď dvaja splodia dieťa, nerobia to s úmyslom zabezpečiť kvalifikovanú silu. Prečo však štát cíti nutkanie nastavovať školstvo, podľa potrieb trhu?
Pracovníci s mládežou by mali byť ľudia, ktorí si s nimi vedia vybudovať vzťah, hovorí v interview sociologička Tina Gažovičová.
Po skončení zatiaľ posledného semestra vzdelávacieho cyklu Filmový kabinet pripravili jeho dramaturgovia sériu troch projekcií súčasných filmov od pozoruhodných filmárov.
Slovenské školstvo zlyháva pri vzdelávaní detí zo sociálne slabších rodín.
Učitelia, ale aj všetci tí, ktorí sa chcú vzdelávať netradičnou formou, môžu od 31. decembra vyhľadávať vzdelávacie akcie múzeí na novom portáli.
Umelá inteligencia je funkcia, ktorá napríklad opravuje pravopis vo worde, pomáha v medicíne, doprave a všade, kde treba triediť a rýchlo spracovať obrovské množstvo informácií.
Seniori sú zo všetkých skupín obyvateľstva na Slovensku najčastejšie ohrozovaní manipuláciou a korupciou.
Peniaze môžu školy použiť na vytvorenie nových pracovných miest nad rámec existujúcich miest.
Z prieskumu vyplýva, že našich učiteľov motivuje ďalej sa vzdelávať prevažne vnútorný záujem o danú oblasť.
Viac ako 327 000 eur dalo ministerstvo školstva na podporu vzdelávania žiakov so zdravotným znevýhodnením.
Slovenská komora učiteľov upozorňuje, že tisícky škôl i v tomto školskom roku ostávajú vnútorne zabarikádované pred inkluzívnym vzdelávaním.
Z matematiky netreba mať strach, len si k nej treba nájsť cestu. A jednu ukazuje študent Marek Liška. Pre spolužiakov pripravil netradičnú učebnicu.
O tom, že deti prestávajú rozumieť tomu, čo čítajú, sa hovorí už roky. Čítajú síce dosť, lenže nie knihy či časopisy, ale texty z počítačov, tabletov a mobilov.
DUŠAN KOCUR: Od roku 1990 sme súčasťou neprestajne prebiehajúcich reforiem vzdelávania na Slovensku. Ich spoločným menovateľom je ich negatívny výsledok.
Umenie je pre deti dôležité. Vďaka nemu dokážu riešiť problémy, podporuje ich tvorivosť, gramotnosť, jemné a hrubé motorické zručnosti a zlepšuje komunikáciu.
Na Slovensku sa stalo akousi mantrou, že naše školstvo je zlé. No pracujú v ňom tisíce dobrých učiteľov. Práve takýto cieľ má aj súťaž Učiteľ Slovenska.