Učiť sa novým veciam sa môžu deti všade. Nemusí to byť výhradne vždy len v škole.
VERONIKA ŠIKULOVÁ: Nedávno sme mali v Malokarpatskej knižnici Noc s Andersenom.
Aby sa žena v Amerike platovo dotiahla na svojho mužského kolegu, musí mať vyšší vysokoškolský stupeň ako on.
Vedieť riešiť vzájomné konflikty a vcítiť sa do pocitov druhých - aj o tom je budovanie emocionálnych zručností.
Podporené budú napríklad projekty zamerané na recykláciu elektroodpadu a budovanie výučbových záhrad v areáloch základných a materských škôl.
IGOR GREXA: Na vlastnú škodu sa UNESCO trochu vychýlilo z pôvodnej dráhy.
Aj najmenšie deti sa potrebujú vzdelávať, pomôcť im môžu rodičia už v rannom veku.
Európska komisia plánuje do ôsmich rokov zjednotiť pravidlá vzdelávania pre všetky členské štáty.
Skončenie školy neznamená, že sa už netreba vzdelávať. Uvedomujú si to aj mnohí zamestnávatelia.
Na aktivitách projektu sa bude podieľať viac ako 300 základných škôl, 200 stredných škôl a päť univerzít.
„Našou misiou je, aby sme dnešných mladých ľudí pripravili na svet zajtrajška,“ hovorí Marcela Havrilová, ktorá sa v školstve pohybuje už vyše dvadsať rokov.
Mimovládky, ktorých projekty budú mať regionálny dosah, môžu dostať maximálne 5000 eur, v prípade celoslovenského dosahu dvojnásobok.
SILVIA RUPPELDTOVÁ: Americký architekt Frank Lloyd Wright tvrdil, že hudobná symfónia je dom postavený zo zvuku.
VERONIKA ŠIKULOVÁ: Mladá generácia je nemá a pohybuje sa kdesi vo virtuálnej realite. Sú to ľudia - ryby, ktorí sa spolu nezhovárajú. Ani v školách, ani na zmrzke...
IGOR MELICHER: Jedným z najväčších problémov Slovenska je vzdelávanie.
"Iračania sú nadšení z oslobodenia Mosulu, ale zároveň sú aj trocha cynickí, čo sa týka budúcnosti,“ hovorí Michaela Guldanová, z organizácie Človek v ohrození.
Hodnotiť žiakov vysvedčením má u nás už stáročnú tradíciu. Svedčia o tom listiny, ktoré zbiera Múzeum školstva a pedagogiky v bratislavskej Petržalke.
Keďže políciu už roky trápi nedostatok ľudí, rozhodla sa vychovávať si svoj dorast. Ministerstvo vnútra otvára štúdium v odbore bezpečnostné služby.
Mnoho mladých ľudí so znevýhodnením dnes padá do priepasti zvanej sociálne vylúčenie. Nezisková organizácia Eduma spoznáva ich príbehy a počúva, čo ich trápi.
Aby sa človek vydal na cestu, potrebuje poznať cieľ. A to je i problém školstva. Ako môže napredovať, keď má o ňom každá vláda iné predstavy?