Súčasnú podobu zákazu spaľovacích áut popri Nemecku a Taliansku odmieta už aj Poľsko a Bulharsko.
Najväčšia ekonomika Európy žiada o výnimky zo zákazu spaľovacích motorov od roku 2035.
Carlos Tavares je známy kritikou nútenej elektrifikácie. Najnovšie označil pravidlá únie za „idiotské“. Dovádzajú ho vraj do šialenstva.
Zákaz spaľovacích motorov od roku 2035 pripomína tak trochu veštenie z krištáľovej gule. Nik totiž netuší, či bude EÚ na takúto transformáciu o 13 rokov pripravená.
Je to definitívne. Od roku 2035 bude v celej Európskej únii zakázané predávať autá spaľujúce benzín alebo naftu. Výnimiek je minimum.
Carlos Tavares varoval politikov, že ak kvôli drahým elektromobilom odoprú strednej triede prístup k slobode pohybu, budú čeliť vážnym sociálnym problémom.
Európska automobilová veľmoc, Nemecko, sa postavilo proti plánom EÚ zakázať od roku 2035 predaj áut tankujúcich benzín a naftu.
EÚ chce radikálne znížiť emisie CO2 v osobnej doprave. Profesor z Technologického inštitútu v Karlsruhe však tvrdí, že odhady sú nesplniteľné.
Radikálny prechod na elektromobilitu môže byť pre európsku ekonomiku katastrofou.
Zákaz spaľovacích áut aktivistom už nestačí, ešte pred ním chcú aj zákaz reklám na fosílne palivá.
Nemecká organizácia DUH prikročila k podaniu žaloby na automobilky BMW a Mercedes-Benz za ich odmietnutie zaviazať sa, že do roku 2030 skončia s výrobou spaľovacích motorov.
Proti zákazu spaľovacích áut v Európe sa čoraz hlasnejšie ozývajú jeho odporcovia.
Pokiaľ sa v hlavných programových materiáloch EK hovorí o uhlíkovo neutrálnej Európe do roku 2050, pre automobilový priemysel sú prijímané úplne iné kritériá.
Je to zvláštne, ale dve najsilnejšie krajiny Európskej únie vraj plánujú prekaziť Bruselu plány na zákaz predaja áut so spaľovacími motormi od roku 2035.
Európska komisia chce, aby nové autá mali od roku 2035 nulové emisie.
Akio Toyoda je skvelý šéf skvelej automobilky. Jeho pragmatické názory na elektromobilitu však nevoňajú niektorým investorom.
Už 27 krajín má plán na zákaz áut so spaľovacími motormi. Zvažuje ho aj Nemecko, najväčší automobilový trh Európy.