Šéf európskej divízie Stellantisu s nezvyklou úprimnosťou priznal, že záujem o elektrické dodávky je mizivý a koncernu za ne hrozia pokuty od EÚ vo výške 2,6 miliardy eur.
Malo ísť o zatváranie závodov a drastické prepúšťanie. Vedenie však s odbormi nakoniec dojednalo akýsi „čajový odvar“.
Volkswagen chce v Nemecku zatvoriť tri fabriky, prepustiť tisíce ľudí, znížiť platy a v najbližších rokoch ich nezvyšovať.
Podľa analýzy Wirtschaftswoche hrozí aktuálne až 15 nemeckým fabrikám ZF zatvorenie. O prácu môžu prísť tisíce ľudí.
Výroba áut v Taliansku prechádza najväčšou krízou v histórii. Taliani za ňu vinia Stellantis a jeho šéfa Carlosa Tavaresa.
Dôvodom zatvárania fabrík je rast cien vstupov a vysoké náklady, súvisiace s prechodom na elektromobilitu.
Od 50 miliónov eur až po pesimistickejších 100 miliónov eur, a to denne. Za tri týždne tak i vyše miliarda eur. Také straty hrozia podľa odhadov krajine pri zatvorení fabrík.