Deväť najlacnejších malých áut zdraželo za posledné dva roky priemerne o vyše 3 200 eur, respektíve o 30,3 percenta. Niektoré aj o polovicu.
Združenie výrobcov áut ACEA informovalo, že odhad Európskej komisie o vplyve Euro 7 na cenu áut je absolútne mylný. Zdražejú minimálne o 1 800 eur
Vyzerá to tak, že o tom, aký bude mať vplyv norma Euro 7 na cenu áut nehovoria pravdu ani europolitici a ani automobiloví manažéri.
Vôbec po prvýkrát v našom rebríčku cenovo najdostupnejších áut nefiguruje ani jedno s cenou nižšou ako 10-tisíc eur.
Malé autá to majú nahnuté. Splnenie novej emisnej normy Euro 7 ich môže zdražieť tak, že nebudú dávať zmysel.
V období od júla do septembra 2022 - tretí kvartál - dosiahlo 16 analyzovaných automobiliek celkovo rekordné tržby a rekordné zisky.
Podľa S&P Global Mobility môžu prvé odstávky výroby nastať už v novembri a budú pokračovať celý budúci rok.
Z desiatich najpredávanejších áut ich za posledných 12 mesiacov zdraželo všetkých 10. Priemerne až o 16 percent.
Elon Musk sa vyjadril, že má veľmi zlý pocit z ekonomiky a že prichádza zrejme dlhá kríza, na ktorú sa treba pripraviť.
Slováci pri jazdených autách naďalej uprednostňujú diesle a prišli na chuť automatom. Viac sa predávajú prémiové značky, podiel Škody a VW výrazne klesol.
Autá sú čoraz drahšie, pod hranicou 12-tisíc eur ich zostalo už len niekoľko. Nevošli medzi ne už ani Fabia, alebo Citroën C3.
Len zdraženie materiálov potrebných na batérie môže zvýšiť cenu Mercedesu EQS až o 10-tisíc eur.
Kombinácia problémov v dodávateľských reťazcoch, koronakrízy, vážneho nedostatku komponentov a rastúcej inflácie výrazne ovplyvňuje ceny a čakacie doby v českých autoservisoch.
TOMÁŠ ZEMKO: Po potravinách, energiách a stavebných materiáloch zdražujú aj automobily.
Pred rokom stál prepravný kontajner na trase medzi Českom a Čínou okolo 12-tisíc dolárov, teraz je to aj vyše 20-tisíc.
Ešte v septembri v Renaulte predpokladali, že kvôli čipovej kríze vyrobia o štvrť milióna áut menej. Teraz už hovoria, že chýbať ich bude 500 000!