IGOR DANIŠ: Je taký problém zostaviť spoľahlivý grafikon? Myslia železničiari na ľudí, na klientov? Rozumejú tomu, že každé meškanie spôsobuje stovkám cestujúcich trápenia?
Šetrenie štátu sa obracia proti nemu. Konsolidácia znížila rozpočet dopravy na minimum, ohrozuje výstavbu diaľnic, železníc aj údržbu ciest.
Ukrajinské opravárenské tímy sa snažia držať krok s tempom ruských úderov.
IRIS KOPCSAYOVÁ: Slovenskom rezonuje veľké vlakové nešťastie, pri ktorom sa zranilo 91 ľudí. Dalo sa tomu predísť?
Ukrajina postavila novú trať aj počas vojny. Slováci sa tešia priamemu vlaku, no podľa ministerstva nové koľaje netreba. Zachránia naše vlaky opravy?
Slovensko otvára železnice súkromníkom - prvou testovacou trasou bude Bratislava – Košice.
„Samochvála niekedy smrdí, ale tu chválim železničiarov," uviedol šéf železníc.
Oprávnenými príjemcami sú železničné podniky alebo vlastníci koľajových súprav, ktorí chcú kúpiť nové nákladné železničné vozne.
Polícia už začala trestné stíhanie vo veci trestného činu ublíženia na zdraví.
Podľa dostupných informácií by sa hromadné prepúšťanie mohlo dotknúť stoviek zamestnancov.
Slovensko má nové rušne s dizajnom Tatier a rýchlosťou 200 km/h, no trate im nedovoľujú ísť naplno. Modernizácia je nevyhnutná, inak budú len na okrasu.
V súčasnosti je stavba podľa ŽSR vo vysokom štádiu rozpracovanosti.
Slovensko prichádza o milióny tým, že blokuje nákladné vlaky. Brzdia ich zničené trate, chaotické grafikony a výluky, hovorí šéf Metrans Peter Kiss.
Peniaze z Plánu obnovy sú len jedna časť zdrojov, z ktorých sa financuje železničná infraštruktúra.
DAMAS GRUSKA: O nič menej zaujímavé boli diskusie v kuloároch. Točili sa primárne o rôznych bezpečnostných hrozbách. Prišla reč aj na ruské aktivity.
Slovenské železnice počas osláv na letisku v Piešťanoch posilnili dopravu a cestujúcich do mesta prepravovali z celého Slovenska zadarmo.
Nevšimla si kameň trčiaci pozdĺž železničnej trate.
Železničné siete v Európe a Spojených štátoch amerických sa výrazne líšia v dĺžke, kvalite a využití.
Ak sa tunel podarí do konca 4. dekády postaviť, stane sa jedným z najdlhších železničných tunelov v Európe.
Pri nehode sedem ľudí zomrelo, päť osôb utrpelo ťažké zranenia.