V uplynulých dňoch české štátne inštitúcie čelili masívnym hekerským útokom.
Podľa Útvaru za hodnoty peniaze pri ministerstve financií pri plánovaní investícií do najviac potrebných projektov pomôže analytická metodika určovania priorít, ktorú pripravil útvar v spolupráci s rezortom dopravy.
BRIGITA SCHMÖGNEROVÁ: Podfinancovanie železničnej dopravy môže nahrávať projektu Privatizácia 3.0. Pod zámienkou neefektívnosti sa v ňom navrhuje privatizovať všetko, čo sa ešte nesprivatizovalo.
Španielske štátne železnice si tak zabezpečia prístup na trhy v Česku, Poľsku a na Slovensku.
Celkovo 50 miliónov eur z plánu obnovy je určených na elektromobilitu, a to najmä v oblasti verejnej dopravy. Na obnovu budov, a to hlavne verejných budov, by mal dostať rezort dopravy a výstavby 200 miliónov eur.
Medzi uvažované projekty do zásobníka plánu obnovy patria modernizácie tratí spojené so zvyšovaním rýchlosti na piatom koridore.
Štátny tajomník rezortu dopravy a výstavby Jaroslav Kmeť je presvedčený, že železnice potrebujú fungovať efektívne, aby poskytovali kvalitnejšie služby.
O slovenskom návrhu plánu obnovy sa denník Pravda rozprával s generálnou riaditeľkou sekcie Plánu obnovy na ministerstve financií Líviou Vašákovou.
Podľa ÚHP by sa dalo ušetriť až 45 miliónov eur nákupom ľahkých motorových jednotiek, alebo lepším využívaním modernizovaných vlakov ZSSK.
Rok 2021 je aj Európskym rokom železníc, iniciovala to Európska komisia.
Dôvodom sú vyťažené vlaky, lockdown, on-line výučba na školách či zvýšená chorobnosť a karanténa zamestnancov.
Podľa štátneho tajomníka ministerstva dopravy Jaroslava Kmeťa treba v týchto dňoch minimalizovať riziko nákazy ďalších osôb.
Všetky plány Ministerstva dopravy a cestovného ruchu SR pre rok 2020 zásadným spôsobom ovplyvnila pandémia.
Železnice v tejto súvislosti zatiaľ nemali nariadené kompetentnými orgánmi žiadne obmedzenia.
Osem moderných vlakov sa presunulo z východu na západ Slovenska. Východniarom sa zdôvodnenie ich presunu vôbec nepáči.
V schválenom štátnom rozpočte na rok 2021 sa oproti roku 2020 znížila dotácia na prevádzkovanie železničnej infraštruktúry o 61 miliónov eur.
Medzi novinkami pre budúci rok, ak pandemická situácia dovolí, bude aj autovlak do Splitu.
Železničná spoločnosť Slovensko oznamuje, že pre pandémiu dochádza od stredy 18. novembra na území Česka k ďalšej zmene v železničnej dopravy.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) podpísali zmluvu o dielo na projekt pracovne nazývaný „uzol Žilina“. Finacovať sa bude najmä z eurofondov.
Až 700 miliónov eur chce do vlakovej infraštruktúry naliať minister dopravy Andrej Doležal cez reformný plán.