Zlý stav železničnej infraštruktúry na Slovensku spomaľuje vlaky. Napriek tomu súťaže na modernizáciu koľají trvajú roky.
Hlavnú stanicu v Bratislave čakajú pred májovými majstrovstvami sveta v ľadovom hokeji ešte menšie úpravy.
Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) je podľa hovorkyne rezortu Karolíny Duckej prvým ministrom v histórii Slovenska, ktorý urobí skutočné súťaže na železničné trate.
Celonárodným varovným štrajkom požadovali zamestnanci Nemeckej železničnej spoločnosti Deutsche Bahn vyššie mzdy.
MARIÁN REPA: Na príklade Železničnej spoločnosti Slovensko sa jasne ukazuje, že byť iba národný nestačí. A to platí tak v doprave, ako aj v politike.
Maroko vo štvrtok slávnostne otvorilo novú železnicu, po ktorej bude jazdiť zatiaľ najrýchlejší vlak v Afrike.
Od 2. januára budúceho roku sa na trase Šahy - Zvolen a opačne bude dať opäť prepraviť aj vlakom. Obnovenie tejto trasy po 15 rokoch oznámil minister dopravy Árpád Érsek.
Má to byť trest za to, že obec odmietla prevziať zodpovednosť za tieto stavby.
Stav a situácia na Slovenských železniciach je v poslednom čase žalostná.
Úprava trate bude umožnená samosprávnemu kraju, obci alebo združeniu obcí, cez ktorých územie trať vedie.
V budúcom roku budú môcť dopravcovia súťažiť o prevádzku vlakov na troch dotovaných železničných tratiach na Slovensku.
Jedným z dôvodom modernizácie je aj to, že od roku 2010 sa do diaľkovej dopravy prakticky neinvestovalo.
Najvyšší kontrolný úrad EÚ ostro kritizoval drahé, nekoordinované a pomalé budovanie siete pre rýchliky ICE v Európe.
V čase, keď je zrejmé, že České dráhy (ČD) stratia výsadné postavenie na českej železnici, sa rysuje nečakaná zápletka.
Vlaky sa na regionálnych tratiach budú meniť. Štát pripravuje niekoľko súťaží, ktoré môžu na regionálne linky priniesť alternatívnych dopravcov.
Severná Kórea v rozmedzí 23. až 25. mája zničí svoje jadrové testovacie stredisko. Na udalosť pozve tiež zahraničných novinárov aj z USA a Južnej Kórey.
Preslávená nemecká presnosť sa prejavuje aj v doprave. Jedným zo skvelých zážitkov je aj skúsenosť s prvotriednymi dopravnými službami.
Železnice plánujú pomôcť s vybudovaním 856 parkovacích miest pri vybraných železničných staniciach.
Na 74-kilometrovej železničnej trati 15 rokov chodili len nákladné vlaky. Teraz sa tam má vrátiť osobná vlaková doprava.
Počas utorňajšej preventívno-bezpečnostnej akcie Stihnem - Nestihnem odhalili policajti 125 nepovolených prechodov cez železničnú trať.