Európa sa zjednocuje, no čo sa týka predpisov o používaní zimných pneumatík, je legislatíva v jednotlivých štátoch prekvapivo rozmanitá. A nevyplýva len z klimatických podmienok. Na logiku sa pri ceste do zahraničia nespoliehajte.
V druhom teste zimných pneumatík sa nemecký ADAC pozrel na zúbok pneumatikám pre populárne SUV. Niet ale čo oslavovať. Len jedna jediná zo šestnástich testovaných dokázala dosiahnuť na známku „zvlášť odporúčaná“.
Nemecký ADAC aj tento rok nastavil zrkadlo výrobcom pneumatík. Otestoval celkom 32 nových zimných plášťov. A výsledky prekvapili. Ukázalo sa, že ani lacné pneumatiky nemusia zaostávať. Naopak, porazili Michelin aj GoodYear.
Toto síce nie je veľký relevantný test pneumatík, ale jasne dokumentuje, že zimné či celoročné obutie auta nie je v teplom počasí vhodnou voľbou. Rozdiel v brzdnej dráhe môže byť aj viac ako 10 m. To už môže ísť aj o život.
Podiel prírodného kaučuku v zimných pneumatikách môže byť dôležitý pre jazdné vlastnosti vozidla. Prírodný kaučuk dokáže gumu zmäkčiť a tým zvýšiť jej priľnavosť k vozovke pri nižších teplotách.
Slovenskí motoristi pri nákupe zimných pneumatík pred nadchádzajúcou zimou ušetria len pri niektorých značkách. Plošný pokles cien sa neočakáva.
Za nákup nevhodných zimných pneumatík za 174-tisíc eur na ministerstve obrany nebude pykať nikto. Úradníci síce pochybili, nie je však možné ich stíhať.