Pri nehode sedem ľudí zomrelo, päť osôb utrpelo ťažké zranenia.
Práce prebiehajú od augusta do konca októbra 2024. Po ich ukončení sa zvýši povolená rýchlosť vlakov v úseku z 50 na 120 km/h.
Mužovi, ktorý už bol dvakrát odsúdený za majetkovú trestnú činnosť, hrozí v prípade dokázania viny trest odňatia slobody na štyri až desať rokov.
Neznámy muž napadol zamestnankyňu ŽSR počas jej pracovného času.
Nová železničná zastávka Vrakuňa nahradila súčasnú provizórnu rovnomennú zastávku na trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno.
Železničná spoločnosť Slovensko upozornila, že vo štvrtok a v piatok popoludní odriekla päť spojov bez náhradnej autobusovej dopravy.
S odborármi sa dohodli aj na ďalšom zvýšení tarifnej mzdy o tri percentá od 1. júla 2024.
Ministerstvo dopravy SR sa v minulosti vyjadrilo, že rešpektuje postoj železničiarov a ich výhrady považuje za oprávnené.
Vlak môže mať brzdnú dráhu v závislosti od rýchlosti aj viac ako kilometer.
Napríklad takému rušňovodičovi - traťovému strojníkovi v Bratislave ponúkajú nástupný plat 1135 eur v hrubom.
Minister dopravy Andrej Doležal ohlásil plány na výstavbu dvoch nových regionálnych železničných tratí smerom z hlavného mesta. Oslovili sme expertov, čo si o tom myslia.
Odborové združenie železničiarov vzhľadom na dezolátny stav nevylučuje štrajk.
Elektrodispečer zabránil zrážke tak, že v danom úseku vypol prúd v trolejovom vedení.
Železničiari budú investíciu plánovanú takmer na tri roky financovať z európskych zdrojov Plánu obnovy a odolnosti.
Národný osobný dopravca opäť z prevádzkových dôvodov odriekol spojenia najmä na traťovom úseku medzi Trnavou a Bratislavou v oboch smeroch.
Pandemická situácia počet chýbajúcich rušňovodičov ešte zvýšila, pričom v extrémnych prípadoch ich chýbalo približne až štyristo.
Dlhodobo zanedbávaná železničná infraštruktúra má podľa dopravcu nepriaznivý vplyv na plynulosť vlakovej dopravy.
Podľa predpokladov štátneho manažéra železničnej infraštruktúry nepriaznivý výsledok hospodárenia by mal dosiahnuť 33 miliónov eur, čo je zhruba o 18 miliónov eur horšie, ako v roku 2020.
Tretina železničných koľají nevyhovuje, informoval Generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky Miloslav Havrila.
ZSSK si obstarala rádiostanice do lokomotív v prepočte štyrikrát drahšie ako partnerské ZSSK CARGO. Upozornila na to Nadácia Zastavme korupciu.