Elektrodispečer zabránil zrážke tak, že v danom úseku vypol prúd v trolejovom vedení.
Železničiari budú investíciu plánovanú takmer na tri roky financovať z európskych zdrojov Plánu obnovy a odolnosti.
Národný osobný dopravca opäť z prevádzkových dôvodov odriekol spojenia najmä na traťovom úseku medzi Trnavou a Bratislavou v oboch smeroch.
Pandemická situácia počet chýbajúcich rušňovodičov ešte zvýšila, pričom v extrémnych prípadoch ich chýbalo približne až štyristo.
Dlhodobo zanedbávaná železničná infraštruktúra má podľa dopravcu nepriaznivý vplyv na plynulosť vlakovej dopravy.
Podľa predpokladov štátneho manažéra železničnej infraštruktúry nepriaznivý výsledok hospodárenia by mal dosiahnuť 33 miliónov eur, čo je zhruba o 18 miliónov eur horšie, ako v roku 2020.
Tretina železničných koľají nevyhovuje, informoval Generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky Miloslav Havrila.
ZSSK si obstarala rádiostanice do lokomotív v prepočte štyrikrát drahšie ako partnerské ZSSK CARGO. Upozornila na to Nadácia Zastavme korupciu.
Tunel pri bratislavskej Hlavnej stanici čaká v najbližších dvoch rokoch rekonštrukcia.
Priestor na dodatočné financovanie železničných spoločností by sa mal vytvoriť novelou zákona o štátnom rozpočte na tento rok. Dostať by mohli vyše 350 miliónov eur.
Ministerstvo životného prostredia dalo zelenú projektu modernizácie železničnej trate Bratislava hl. st. – Kúty – Lanžhot v úseku Devínska Nová Ves – štátna hranica SR/ČR v hodnote takmer 275 miliónov eur.
Podľa štátneho tajomníka ministerstva dopravy Jaroslava Kmeťa treba v týchto dňoch minimalizovať riziko nákazy ďalších osôb.
V schválenom štátnom rozpočte na rok 2021 sa oproti roku 2020 znížila dotácia na prevádzkovanie železničnej infraštruktúry o 61 miliónov eur.
Spoločnosť ZSSK úspešne dotiahla do konca najväčší tender vo svoje histórii. Mal hodnotu približne 160 miliónov eur.
Cesta vlakom sa skráti o približne 20 minút, zvýši sa bezpečnosť a ŽSR ušetria ročne až 4 milióny eur na prevádzkových nákladoch.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) podpísali zmluvu o dielo na projekt pracovne nazývaný „uzol Žilina“. Finacovať sa bude najmä z eurofondov.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) od nedele (15. 11.) pozastavujú predaj cestovných dokladov Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) až do odvolania.
ŽSR v rámci tendra na zabezpečenie občerstvenia a stravovacích služieb podpísali rámcovú dohodu s vybraným dodávateľom zatiaľ na hlavnú časť, a to na dodanie elektronických stravovacích kariet.
Vlaky budú jazdiť obojsmerne len na trase cez Čadcu, Prešov do Košíc a späť.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) chcú zaistiť občerstvenie a stravovacie služby pre zamestnancov formou nápojových poukážok a elektronických stravovacích kariet.