Pokles registrácií nových áut je na Slovensku ešte vyšší, než priemer Európskej únie.
Stredná trieda má na Slovensku už roky dva dominantné modely a ani koronakríza na tom nič nezmenila.
Generálny sekretár Zväzu automobilového priemyslu pripúšťa, že budú musieť prehodnotiť svoje optimistické odhady predaja áut pre rok 2021.
Neexistuje zatiaľ žiadny právny dokument, ktorý by nariaďoval testovanie na nový koronavírus u veľkých firiem, tvrdí Ján Pribula, generálny sekretár Zväzu automobilového priemyslu SR.
Zväz automobilového priemyslu SR kritizuje postup schvaľovania novely zákona o dani z príjmov v parlamente.
Na Slovensku by sa v tomto, ako aj v nasledujúcom roku mohlo vyrobiť 1,1 až 1,15 mil. osobných motorových vozidiel.
Podpora elektromobility na Slovensku je podľa Zväzu automobilového priemyslu SR v súčasnosti nedostatočná.
Systém duálneho vzdelávania funguje na Slovensku iba dva roky a už čelí problémom. Podľa Zväzu automobilového priemyslu je nutné, aby sa doň do roku 2020 zapojilo 12-tisíc žiakov.
Podľa prezidenta Zväzu automobilového priemyslu SR Juraja Sinaya je potrebné každý rok získať aspoň tritisíc žiakov, aby vznikla generácia úspešných ľudí.
Krajiny Visegrádskej štvorky (V4) musia v prípade rozvoja automobilového priemyslu postupovať koordinovane, zhodli sa automobilové zväzy.
Na Slovensku sa za prvý polrok zaregistovalo o 18,24 % viac osobných automobilov oproti vlaňajšiemu roku.
"Nasadzovaním robotov zanikne v Nemecku 36 % pracovných miest,“ hovorí Juraj Sinay, prezident Zväzu automobilového priemyslu SR. Podobný vývoj môžeme očakávať aj na Slovensku.
Viac ako 2 700 študentov získa v budúcom školskom roku odbornú prax v 297 súkromných firmách. Tí, ktorí budú úspešní, majú 100-percentnú istotu zamestnania.