Test: jazdený VW Golf Variant 1,6 TDI. Má spoľahlivý motor a ‘nežerie‘ temer nič

Testovaný motor patril v Golfe 7. generácie k minimálne poruchovým, aj keď možno trochu hlučnejším. Ak hľadáte spoľahlivú jazdenku s nízkym apetítom, bude to dobrá voľba.

07.05.2024 06:00
VW Golf Variant 1,6 TDI (2014) Foto: ,
Naftová 1,6-ka s výkonom 81 kW sa objavila pod kapotou Golfu v roku 2013 a patrila k minimálne poruchovým agregátom s nízkou spotrebou.
debata (14)

Golf patril roky k najpredávanejším autám v Európe a 7. generácia, ktorá sa nám tentoraz dostala do rúk, nebola výnimkou. Vyrábala sa od roku 2012 do roku 2019 a počas tejto doby si ju kúpilo približne šesť miliónov klientov. Konkrétne sme vyskúšali kombi verziu (označovanú Variant), ktorá mala pod kapotou naftový motor s objemom 1,6 litra. Vyrobená bola v roku 2014, takže išlo o 10-ročné auto, ktoré v čase testu malo najazdených niečo vyše 132-tisíc kilometrov a v autobazáre stálo 11 999 eur.

Dlhoročný bestseller

Golf bol extrémne populárny aj ako flotilové auto a v tejto inkarnácii zväčša nemal žiadnu extra výbavu. Preto nájsť v širokej ponuke jazdených nejaký nadštandardne vybavený kus nebýva úplne jednoduché. „Nášho“ testovaného Golfu sa to však netýka. Ten bol v špeciálnej edícii Cup, ktorú uviedol VW v roku 2013, ktorá však bola o dizajne a výbave, nie o výkone. Takže v aute sme mali parkovací asistent, tempomat, automatickú klimatizáciu, prémiové audio, navigáciu, Bluetooth, predné a zadné parkovacie senzory, vyhrievané sedadlá a mnoho ďalších doplnkov.

VW Golf Variant 1,6 TDI (2014)
VW Golf Variant 1,6 TDI (2014)
+10VW Golf Variant 1,6 TDI (2014)

Golf 7. generácie prišiel na novej modulárnej platforme MQB. Pri jeho predchodcovi sa využívala generácia motorov EA111, pričom najmä s benzínovými bolo spojených relatívne veľa ťažkostí. K najzásadnejším pri Golfe nejaký čas patrili komplikácie s rozvodovými reťazami benzínových motorov TSI, ktoré sa nadmerne namáhali a ničili, takže musela prísť plošná oprava a návrat k remeňom (motor EA 211, od roku 2012).

S motormi 1,2 TSI a 1,4 TSI sa spájali aj ďalšie problémy, ktoré však boli servisnými akciami odstránené, samozrejme, pokiaľ nimi kupované jazdené auto prešlo. Po vychytaní prvotných múch sa tieto motory zaradili k spoľahlivejším a v bazároch by sme sa ich už nebáli. Príchod motorov EA211 bol pri Golfe VII z hľadiska spoľahlivosti veľkým krokom vpred. Pri kúpe jazdeného auta koncernu VW by sme mu určite dali prednosť.

Spoľahlivý diesel

Naftová 1,6 s výkonom 81 kW sa objavila pod kapotou Golfu v roku 2013 a patrila k minimálne poruchovým agregátom s nízkou spotrebou. Pevný zotrvačník vydrží prakticky neobmedzene, problémy so vstrekovaním nehrozia, ak budete tankovať kvalitné palivo, a filter pevných častíc by mohol vydržať pri bežnom jazdení vyše 250-tisíc kilometrov.

VW Touran - nestarne a supluje aj dodávku
Video

Takisto sa netreba báť systému na recirkuláciu výfukových plynov (EGR) – filter sa pri ňom zanáša oveľa menej, pretože výfukové plyny sú opätovne nasávané až za filtrom pevných častíc. Nevýhodou tohto motora je typický naftový zvukový prejav, je jednoducho o niečo hlučnejší nielen nezahriaty, ale aj v nízkych otáčkach. Na diaľnici však ani nebudete vedieť, že ho máte pod kapotou. S dvojspojkovou prevodovkou DSG funguje dobre, ale nie je to žiadny „trhač asfaltu“, prevody sú pomerne dlhé, zamerané na čo najnižšiu spotrebu.

My sme v testovanom aute dosiahli priemer 5,4 litra po najazdení približne 600 kilometrov, polovica z nich bola na diaľnici, štvrtina v mesta a štvrtina na okreskách.

Ak budete mať šťastie a natrafíte na Golf Variant (alebo aj hatchback) s motorom 1,6 TDI s dobrým nájazdom (pod 150-tisíc kilometrov) a so slušnou výbavou a bude mať zaujímavú cenu, netreba dvakrát váhať. Je to minimálne poruchové auto s obrovským kufrom a nízkou spotrebou, no napriek tomu s dostatočnou dynamikou, aj keď možno trochu hlučnejšie.

Technické údaje Volkswagen Golf Variant 1,6 TDI (2014)
Počet valcov/ventilov 4/16
Zdvihový objem motora (ccm) 1 598
Výkon (kW/k) 81/110
Max. krútiaci moment (Nm/ot.) 250/1 500 – 3 000
Prevodovka automatická 7 st. DSG
Max. rýchlosť (km/h) 196
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 11,0
Spotreba 100 km (l) 4,0 – 4,1
Spotreba počas testu (l/100 km) 5,4
Ceny a nájazd (vrátane DPH) Volkswagen Golf Variant 1,6 TDI (2014)
Najazdené (km) cca 132 000
Cena test. auta 11 999 €

© Autorské práva vyhradené

14 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen Golf #test auta #autotest #jazdené auto #ojazdené auto
Články podľa značiek